Oluja (du)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Shakespeareov originalni predložak u novi je dramski tekst s daleko manjim brojme lica, za dubrovačko Kazalište Marina Držića pretvorila Olja Lozica, a režira ga Dražen Ferenčina

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Pixel designautor multimedije
Zjena Glamočaninkostimograf
Alen Čelićsuradnik za scenski pokret
William Shakespeareautor predloška
Olja Lozicaautor teksta
Paola Dražić Zekićskladatelj
Dražen Ferenčinaredatelj
Aleksandar Mondecaroblikovatelj svjetla
izvođači uloge
Boris MatićAntonio
Frane PerišinProspero
Nika BurđelezMiranda
Zdeslav ČotićCaliban

Iako je u First Folio, tj. prvoj zbirci tiskanih Shakespeareovih tekstova smještena među komedije, ‘Oluju’ danas većina stručnjaka smatra romancom, a autorov pomak u takvo pismo pokušavaju objasniti promjenom životnog stila i mišljenja o svijetu i životu uzrokovanog prelaskom na katoličanstvo.

Napisana 1610-11, jedna je od rijetkih Shakespearovih drama u kojoj se poštuje Aristotelovo trojedinstvo mjesta, vremena i radnje, čime se približava neoklasicističkim tekstovima koje je donijelo sedamnaesto stoljeće, kao što se približava i novom žanru tragikomedije koje je početkom tog istog stoljeća uveo John Fletcher.

Radnja se odvija na pustom otoku, vjerojatno negdje na Mediteranu, gdje su Prospero, milanski vojvoda i njegova kći Miranda proveli dvanaest godina nakon što ih je Prosperov ljubomorni brat Antonio, želeći vlast u Milanu za sebe, a uz pomoć napuljskog kralja Alonza, smjestio na brod i pustio da odlutaju na pučinu. Prospero je čovjek s čarobnim moćima pa je bio prepustio dio državničkih poslova Antoniju kako bi se mogao posvetiti svojoj magiji, a Antonio je poželio svu vlast za sebe te se odlučio riješiti brata.

Prosperu i Mirandi pomogao je Gonzalo, koji im je dao nešto hrane i odjeće, te donio na brod Prosperove knjige. Miranda i Prospero uspjeli su preživjeti putovanje i doći do pustog otoka na kojem su se nastanili. Tamo ih služi Ariel, duh kojeg je Prospero svojim moćima oslobodio utjecaja zle vještice, a čijeg sje ina Kalibana, poludivljaka koji je osim Prospera i Mirande jedino ljudsko biće na otoku, odgojio. Podučio ga je jeziku i religiji, dok je Kaliban njemu i Mirandi pomogao da prežive na otoku.

Komad počinje u trenutku kad Prospero izaziva oluju zbog koje će nakon brodoloma na otoku završiti njegovi stari neprijatelji, a zatim se paralelno odvijaju tri linije radnje – jedna se bavi Kalibanom koji će pokušati, bezuspješno, svrgnuti Prospera, druga prati kako Prospero koristi svoje moći da bi se zaljubili Miranda i Alonsov sin Ferdinand koji se također nakon brodoloma našao na otoku, a treća slijedi pokušaj nezasitnog Prosperova brata da otme vlast i Alonzu, nekadašnjem savezniku.

Prosperova magija dovoljna je da riješi sve probleme, a on sam se pokazuje velikim čovjekom jer oprašta Kalibanu pobunu, Antoniju i Alonzu što su mu namjestili izgnanstvo, a Ariela i druge otočne duhove oslobađa svoje vlasti...

Shakespeareov originalni predložak u novi je dramski tekst s daleko manjim brojme lica, za dubrovačko Kazalište Marina Držića pretvorila Olja Lozica, a režira ga Dražen Ferenčina uz snažnu vizualnu dimenziju – značajnu okosnicu predstave - u multimedijalnoj produkciji Pixel designa, javnosti poznatog po projektima "rušenja" Mimare i Sponze.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE