Login za korisnike

Sleparja v krilu (Prevaranti u suknji)

Boris Kobal za SLG Celje je režirao laku američku komediju o propalim glumcima koji egzistenciju pokušavaju riješiti preoblačeći se u žene.

***

Dvojica nezaposlenih engleskih glumaca, Jack i Leo p0kušavaju u Americi uspjeti igranjem prizora iz Shakespeareovih tekstova. Kad već gotovo u potpunosti odustanu i od glumačkih karijera i od života, u nekom časopisu pročitaju da izvjesna stara i vrlo bogata gospođa iz Yorka traži svog izgubljenog nećaka koja se kao dijete s majkom odselio u Englesku i kojeg odonda nije vidjela. Jack i Leo brzo smišljaju plan koji bi im trebao donijeti puno novca. Odluče da će se staroj bogatašici predstaviti kao njezina izgubljena rodbina te tako preuzeti naslijedstvo. No, situacija se zaplete kad naši junaci saznaju da gopođa traži nećakinju, a ne nećaka. Stoga se odluče preobući u žene... Potom stvari postanu još kompliciranije jer se Leo zagleda u Meg, živahnu, duhovitu i nadasve privlačnu nećakinju stare gospođe. Meg obožava kazalište, a zaručena je s dosadnim pastorom. I  njezin će se život okrenuti naglavce kad se upozna s 'rođakinjama' Maxine i Stephanie...

Kratki je to sadržaj lake komedije Leading Ladies ili Prevaranti u suknji američkog dramatičara Kena Ludwiga, kod nas najpoznatijeg po njegovoj uspješnici Lend me a Tenor

Ken Ludwig američki je dramatičar i redatelj koji je već svojom prvom dramom izvedenom na Broadwayu, a riječ je upravo o tekstu ‘Posudi mi tenor‘, postigao zapažen uspjeh. Donio mu je prvu u nizu nominacija za Tony, drama je samo u SAD-u doživjela preko dvadeset i pet različitih postava, a prevedena je na više od dvadeset jezika. Obnovljena verzija predstave, praizvedene 1989. odnedavna ponovno igra na Broadwayu.

Iako sam nije imao sreće s Tonyjima, ‘Tenor’ je osvojio dva – za najbolju režiju te glavnu mušku ulogu, a mjuzikl ‘Crazy for you‘, čiji je libreto Ken Ludwig napisao nekoliko godina kasnije, osvojio jeTonyja, Drama Desk Award i Oliviera za najbolji mjuzikl, kao i niz istih nagrada u drugim kategorijama.

Ken Ludwig često kombinira svoj interes za glazbu, koju je studirao na Harvadu kod Leonarda Bernsteina, s pisanjem –  napisao je drame koje su zasnovane na radu glazbenih velikana poputGershwina (čijeg je ‘Amerikanca u Parizu‘ adaptirao za scenu) teGillberta i Sullivana. Često adaptira klasike, pa se tako kroz karijeru dohvatio i Shakespearea, i R.L.Stevensona i Marka Twaina, a također piše i za film, te televiziju.

Predstavu je u SLG Celje režirao Boris Kobal.

autorski tim
Maja Ballund kostimograf
Bojan Jurjevčič - Jurki skladatelj
Cvetka Špiljarkoreograf
Boštjan Špiljarkoreograf
Urša Vidicasistent scenografa
Boris Kobalredatelj
Jože Volklektor
Tina Mahkotaprevoditelj
Ken Ludwigautor teksta
Branko Hojnikscenograf
Pascal Mératoblikovatelj svjetla
Tatjana Domadramaturg

izvođači
Andrej MurencLeo
Anica KumerFlorence
Bojan UmekDuncan
David ČehButch
Igor ŽužekDr. Myers
Nina RakovecAudrey
Pia ZemljičMeg
Vid KlemencJack

Odgovori

POVEZANE VIJESTI