Maja i ja i Maja

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA: ,
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Maja mala mama, Maja domaćica, Maja na brodu, Maja u zabavnom parku... ako vam navedeni niz ništa ne znači vrlo je vjerojatno da ste rođeni nakon 80-tih...

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Sreten Ugričićautor predloška
Marcel Marlierautor predloška
Gilbert Delahayeautor predloška
Anja Sušaredatelj
Milan Markovićautor teksta
Ksenija Zeckoreograf
Saša Božićdramaturg

Onima koji su rođeni prije 80-tih slikovnice o Maji ne treba posebno predstavljati, iako je malo vjerojatno da znaju se Maja zapravo zvala - Martine.

Krenimo redom: serijal slikovnica o djevojčici koja je školski primjer lijepog ponašanja u svim mogućim prigodama - u školi, na plaži, u avionu  - započela je 1954.  izdavati belgijsko-francuska izdavačka kuća kuća Casterman. Prvu knjižicu u seriji, Martine à la ferme, kao i više od 50 njih koje su uslijedile, napisao je Gilbert Delahaye, a ilustrirao Marcel Marlier.

Martine je postala instantni hit, pa je prevođena i izdavana diljem svijeta, mijenjajući po potrebi ime u neko 'domicilnije'. Tako je u Velikoj Britaniji postala Emma, a u bivšoj Jugoslaviji - Maja.

Njezina slava ne jenjava potpuno ni danas, pa su po slikovnicama napravljene i dvije video-igre.

A da Maja završi i u kazališti pobrinuli su se beogradski BITEF teatar i zagrebačka umjetnička organizacija de facto, a sve u sklopu njihova multidisciplinarnog projekta Sjećanje na Maju koji "istražuje post-jugoslovensko nasleđe i mogućnost kontinuiteta lične memorije uprkos diskontinuitetu socijalnog i političkog ambijenta. Problematizuju se najbolniji toposi ličnih sećanja u kontekstu kolektivne memorije i realnosti današnjice."

Naime, "U Jugoslaviji, specifičnoj hladnoratovskoj zemlji između Istoka i Zapada, Maja je bila jedan od primera koji su pokazivali jugoslovensku “kapitalističku” verziju socijalizma. U tom periodu, deca u Jugoslaviji su odgajana na vrednostima socijalističkog Istoka i kapitalističkog Zapada – polagala su Pionirsku zakletvu, nosila crvene marame, vaspitavana su na tekovinama NOB-a, ali su u isto vreme čitala Diznijeve stripove i slikovnice o Maji, gledala američke filmove, igrala se kauboja i Indijanaca…"

Projekt je inspiriran romanom srpskog pisca Sretena Ugričića, Maja i ja i Maja iz 1993. godine, a koji se "fokusira na raspad Jugoslavije i političke promene u Evropi, koristeći karakatere Maje i specifičnu atmosferu kao metaforu srećnog detinjstva nalik bajci koje se privodi kraju na najbrutalniji mogući način". Istu metodu primjenili su i autori predstave, prije svih autor teksta Milan Marković kojem nije promakla činjenica da je Maja iz slikovnice pdrijetlom iz Bruxellesa, prijestolnice EU...

Predstavu je režirala Anja Suša, dok dramaturgiju i koreografiju potpisuju Saša Božić i Ksenija Zec.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE