Login za korisnike

Poslije bitke

Najnovija predstava talijanskog autora Pippa Delbona, eklektična je posveta jednom od njegovih najdražih izvođača, ali i podsjetnik da se bol može preobraziti u vjeru u budućnost.

***

Talijanski redatelj Pippo Delbono sa svojom je kompanijom gostovao na Festivalu svjetskog kazališta još 2005. godine,  predstavom Tišina , a tri godine kasnije je u Rijeci, na Festivalu malih scena i nagrađen za predstavu  Ova divlja tama.

Njegova najnovija predstava, Poslije bitke, premijerno je izvedena lani u Padovi i odmah nagrađena prestižnom UBU nagradom. Po srijedi je svojevrsna je posveta jednom od najdojmljivijh izvođača Delbonove trupe, Bobòu, koji je u psihijatrijskoj bolnici u Aversi bio zatočen četrdeset godina, pa postao glumac ili - kako kaže službena najava – “podsjetnik da nakon svakoga rata, dolazi li pobjeda ili poraz, na kraju, kako god bilo, stiže mir koji se uvijek postiže samo borbom svakog čovjeka za postizanjem vlastita poštovanjem“.

U svom prepoznatljivo eklektičnom stilu, Delbono koristi fragmente iz Procesa Franza Kafke,Danteove Božanstvene komedije te stihove pjesnikinje Alde Marini, ali i tekstove Antonina Artauda, Pier Paola Pasolinija, Walta Whitmana, Rainer Maria Rilke, Alejandra Pizarnikte.... i  puno, puno plesa izravno inspiriranog radom Pine Bausch, zbog čega je u predstavi Delbono,  angažirao i članicu njezine trupe, Marigiju Maggipinto, s kojom je prije dvadeset pet godina, točnije  1987. surađivao na Ahnen.

Sve to praćeno je glazbom Giuseppea Verdija, Niccole Paganinija i Petra Iljiča Čajkovskog, isprepletenom s namjenskim skladbama koje je napisao i uživo izvodi Alexander Balanescu, a koji je s Delbonom već surađivao na koncertu Ljubav i meso, istoimenom filmu te izvedbi na otvorenju biennala Evento 2011. u Bordeauxu.

Kako kaže službena najava:

„Poslije bitke“ je kompozicija koja širom otvara vrata naše egzistencijalne tame, u neprekinutoj bujici koja se probija kroz razotkrivenu prazninu. Kroz ritam glazbe i plesa, pronalazeći u riječima i pjesničkim stihovima sklad između jezika i osjećaja, svjedočimo kako se bol iz sadašnjosti preobražava u vjeru u budućnost. Izvođači Delbonove kazališne skupine neprestano se probijaju do neočekivanoga, u moru neprekidne preobrazbe, gdje je spasenje moguće tek nakon neizbježna brodoloma.

 


Odgovori

POVEZANE VIJESTI