Naslovnica > PREDSTAVE > Dancing Inside Out / Maid in Africa / Taste

Dancing Inside Out / Maid in Africa / Taste

VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Među najradikalnijim izvođačima ovogodišnjeg Queera naći će se Steve Cohen, južnoafrički umjetnik koji za sebe tvrdi da je 'živuća umjetnost'.
autorski tim funkcija
Steve Cohenautor

Steven Cohen, čija tri rada možemo vidjeti na Queer Zagreb 2008. južnoafrički je multimedijalni umjetnik čije radovi se često bave propitivanjem identiteta i nasljeđa. Odrastajući kao gay Židov u zemlji opterećenoj rasizmom i ksenofobijom, često se nalazio na poziciji društvenog autsajdera, koju danas koristi kao polazišnu točku za svoje projekte.

Njegovi performansi mješavina su video-arta, žive izvedbe i instalacija, a sam autor svoje radove, odnosno sebe naziva 'living art', a činjenica je da je od prvih javnih istupa još ranih devedesetih, Cohen sustavno radio na tome da od sebe napravi umjetničko djelo.

Danas 54-godišnji Cohen od 1997. do 2004. svojim je radikalnim izvedbama izazivao ponajviše policijsku pažnju, koja se iskazivala kroz hapšenja, zabrane nastupa, uklanjanje s javnih mjesta, a 2004. dobiva mjesto Associated Artista u Ballet Atlantique u La Rochelleu, Francuska.

U Zagrebu se predstavlja sa tri svoja rada – 'Dancing Inside Out', 'Maid in Africa' te 'Taste'.

'Dancing Inside Out' pruža nam pogled u autorovu nutrinu, i to prilično doslovno, uz pomoć mikrokamere smještene unutar Cohenovih tjelesnih šupljina, za koje sam kaže da su njegov privatni ground zero, 'crven, ljubičast i upaljen – ne ružičast. Ružičasto se može prodati – ja pokušavam profurati boju koja se ne kupuje tako lako'.

'Maid in Africa' bavi se političnošću ogoljavanja, a pritom je i autorov intimni pogled na razdoblje apartheida u JAR-u. Za ovaj je rad Cohen uposlio osamdesetogodišnju dadilju Nomsu Myeni koja je nekoć radila kao služavka njegove obitelji i koja ga je odgojila, te se u formi kućnog videa zajedno s njom prisjetio njenih dužnosti. Kroz improvizirani ples o s(l)užanjstvu, razvija se duet između izvođačice i kamere...

'Taste', tj. 'Okus', također na specifičan način problematizira odnos prema tijelu i tjelesnim funkcijama, a kao i svi Cohenovi radovi, kroz slobodu postupaka prema vlastitom tijelu, propituje politiku koja sankcionira odnose i slobodu govora te umjetničkih izričaja.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter