Login za korisnike

Ogoljeno/Stripped

Da je opera mrtva, naciji je davno objavio Igor Mandić, a njegovim tragom u istraživanje je krenuo Zagrebački plesni ansambl.

***

Nova predstava Zagrebačkog plesnog ansambla, inspirirana žanrovskim obrascima opera, bavi se odnosom forme i sadržaja i postavlja pitanje pokušamo li ogoliti našu izvanjskost, hoćemo li uopće nešto pronaći?

Uz pomoć savjetnika Zlatka Madžara (ljubiteljima klasike poznatog i kao ‘Šišmiš’), te uz ulomke iz Handelova ‘Radamisto’, te Donizettijevih opera ‘Ljubavni napitak’ i ‘Don Pasquale’, ‘Ogoljeno’ polazeći od opernih premisa, kaže službena najava: ‘ironizira suvremenost i muško-ženske odnose, te u isto vrijeme upotrebljava jezik aluzije i priziva svojevrsni barokni imaginarij, iza kojega se pomalja animalni princip stvarnosti u koju smo uronjeni’.

Stanovita konfuzija rodnih uloga, preuzeta iz opera baroknih majstora, uz dodatni materijal temeljen na istraživanju baroknog slikarstva, kažu u ZPA, 'pokušat će afirmirati oslobođenje od stereotipa koji još uvijek oblikuju naše iskustvo’ ili jednostavnije – poigravajući se žanrom opere i melodrame i uz ironičan odmak - propitati suvremenost.

Koreografkinja predstave je dugogodišnja umjetnička voditeljica ZPA, Snježana Abramović Milković, dramaturg Saša Božić, a plešu je članovi ZPA i pozvani gosti: Sara Barbieri, Zrinka Lukčec, Andreja Široki, Tomislav Kvartuč, Marin Lemić, Marko Milić, Nikola Orešković, Ognjen Vučinić


Odgovori