Login za korisnike

Allégé

I nakon Tjedna suvremenog plesa, u Zagrebu se – pleše. Kako izgleda život reduciran na čašu vode, pokazat će vam – Clément Layes

***

Francuski slikar i koreograf Clément Layes već nekoliko godina sa svojom profesionalnom i privatnom partnericom, hrvatskom koreografkinjom, Jasnom Layes Vinovrški vodi trupu Public in Private, koja reflektira i propituje socijalne, političke i kulturne strukture, kao i individualnu poziciju unutar tih struktura.

Clément je tijekom srednjoškolskog obrazovanja tri godine pohađao profesionalnu cirkusku školu u Lyonu. Nakon završetka srednje škole studirao je umjetnost i filozofiju na Sveučilištu u Lyonu, no ubrzo se prebacio na studij plesa na CNR (Conservatoire National de Region), te potom na CNSMD (Conservatoire National Superior de Musique et de Danse de Lyon). Studij je završio nastupajući za Jeune Ballet CNSMD, u koreografijama Yvala Picka, Dominique Bagouet, Sophie Lessard etc. Nakon studija godinu je dana surađivao s Borisom Charmatzom na istraživačkom projektu “Bocal”, a na temu pedagogije. Tijekom projekta surađivao je između ostalih i s: Hubertom Godardom, Jean Lucom Moulèneom, Verom Mantero, Claudeom Espinassierom, Stevom Paxtonom i Jozefom Nadjem. 2004. radio je u koreografskom centru Belforte s Odile Duboc, na njezinom posljednjem projektu Rien ne laisse  présager de l’état de l’eau, s kojim je još uvijek na turneji. Od 2003. radi i kao koreograf, u kolektivu ALS  i kolektivu Tropa di troppo u Lyonu. Koreografirao je dva kratka uratka za plesni odsjek INSA u Lyonu. Asistirao je Jasni Vinovrški na njezinim recentnim kreacijama Which club i Temporary ex/ Catch 22 koje su gostovale u Njemačkoj, Španjolskoj, Češkoj, Italiji i Francuskoj. Sudjelovao je u radionicama Xaviera le Roya, Jonathana Burrowa, Alexa Arteage, Inga Reuleckea i Michaela Johna Kroisa, a usporedno je, 2009. diplomirao i Feldenkreis metodu. Posljednje dvije godine opet strastveno slika, a trenutno živi i radi u Berlinu.

Allégé ili u prijevodu - reducirano, istraživački je projekt koji je Clément Layes započeo još 2002. godine, a koji je s vremenom mijenjao i format i broj sudionika...  uz zvuke hita Davida Byrnea, 'Like Humans Do, Layes u njemu ispituje esenciju samog sebe, kao i ljudskog postojanja.

Ili kako kaže vlastitim riječima:

It is an old man that would be a child that would be a woman. Putting things into each other, pouring and removing and putting each other into things, mop and toys. Creating bubbles of meaningless worlds, these are very important.

It is a monkey that would be a dog that would be a snail. Directing the space, creating still lives, making sense for everything that still looks arbitrary, forcing meaning into its order. It looks random, but that’s anyway about it.

What I’m writing about is not what it is. It is close to what we think it is, it is not an art for the future nor a culture for now. It is five hundred quotes disguised in few plastic bottles. It is not a geometric demonstration. It is not about Clément Layes, it is not a rock concert although it would be great, It is not only happening, it’s also unhappening, it is not ambivalent.

It started in 2002 and is not finished yet: it’s been a quartet first, then a trio in 2004, it moved to a duo, went to another trio in 2007, and now it’s a solo, we lost people on the way, it was too difficult, only me has stayed, still trying. On average we lost less that one person a year so I think I have at least one year to go, then I’ll see, maybe I’ll live the things alone.

autorski tim
David Byrneskladatelj
Raphäel Vincentoblikovatelj svjetla
Jasna Layes - Vinovrškidramaturg
Clément Layesautor


Odgovori

POVEZANE VIJESTI