Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > Što se krije iza ostavke ravnatelja Kerempuha?

Što se krije iza ostavke ravnatelja Kerempuha?

Što je, zapravo, bio okidač za ostavku financijski najuspješnijeg ravnatelja zagrebačkih javnih teatara, a vijest o kojoj smo jučer ekskluzivno objavili?
Share on facebook
Share on twitter

Vijest da je Roman Šušković Stipanović podnio ostavku, a koju smo jučer ekskluzivno objavili, nemalo je iznenadila domaće kazališne krugove.

No, još će veće iznenađenje za javnost biti razlozi zbog kojih je do rečene ostavke došlo.

Naime, suočen s epidemiološkim mjerama i njihovim posljedicama po poslovanje, financijski i produkcijski iznimno vješt Šušković Stipanović  osmislio je ljetni festival na igralištu susjedne škole u Varšavskoj ulici, a zahvaljujući kojemu je Kerempuh trebao nadoknaditi pandemijom izgubljene prihode i zadržati publiku.

Šušković Stipanović, pri tome, sasvim sigurno zna o čemu govori, jer je samo lani prihode od ulaznica povećao za 2.068.303‬ kn te poslovnu godinu završio uprihodivši čak 35.25% ukupnog proračuna kazališta.

Međutim, dio ansambla suprotstavio se održavanju takvog programa, odnosno produžetku sezone i radu u ljetnim mjesecima, premda su  - kao uostalom i svi ostali kulturni radnici - protekle mjesece proveli na prislinom godišnjem odmoru.

Šušković nije jedini koji se susreo s takvim stavom dijela kućnog ansambla, slične probleme imali su i/ili imaju i drugi ravnatelji gradskih teatara.
Uz sve navedeno, nemali dio ansambala zagrebačkih gradskih kazališta, na samom se početku pandemije 'izmjestio' na 'rezervne položaje', vikednice, ljetne kuće za odmor i slične lokacije, te se nema nikakvu namjeru vraćati na posao par tjedana prije konca sezone.

Istovremeno, s obzirom na kolektivne ugovore koje imaju, nemoguće ih je - zapravo - na to prisliti.

Neupitno je, pri tome, da rad u trenutno propisanim epidemiološkim uvjetima javne teatre 'gura' u duboke minuse, jer bi uz povećane troškove dezinfekcije prostora, trebali pristati na izvođenje predstava pred - u najboljem slučaju - trećinom gledališta, o čemu smo već pisali ovdje. Igrajući na otvorenom, kazališta bi ipak bila u daleko povoljnijoj financijskoj situaciji, među inim i zato jer bi ih publika radije pohodila.

Nije na odmet uzeti u obzir i potencijalni rizik za same zaposlenike kazališta, a kojima nitko ne može garantirati sigurnost na izvedbama u kući, pogotovo upogoni li se sustav ventialcije prostora.

No, za minuse odgovaraju ravnatelji - ne ansambli.

Prema našim informacijama, prve izvedbe u Kerempuhu od početka pandemije, dakle tijekom ovog tjedna, posjećivalo je između 70 do 100 gledatelja, što je u odnosu na kapacitet njihova gledališta od 519 mjesta - zanemarivo.

Što će se zapravo na koncu zbiti s mandatom Šuškovića Stjepanovića odlučit će Kazališno vijeće Kerempuha, a koje čine Paolo Magelli (predstavnik Grada Zagreba), Nina Kleflin (predstavnica Grada Zagreba), Želimir Lang (predstavnik Grada Zagreba), Hrvoje Kečkeš (predstavnik iz redova kazališnih umjetnika) i Tomislav Radić (predstavnik iz redova svih zaposlenika).

Dok oni, pak, ne odluče, dio zaposlenika pokrenuo je peticiju kojom se traži ostanak ravnatelja.
Znači li to da su spremni i raditi tijekom ljeta, nakon par mjeseci prisilnog odmora, nije najjasnije.

Nastavak priče sigurno slijedi.

 

 

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE