And I Just Stood There, Watching The Sky And The People Below

PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
Nakon što je gostovao na 23. TSP, Francesco Scavetta u Hrvatskoj je pronašao suradnike, a rezultat njihova rada Hrvatski institut za pokret i ples predstavlja na posebnom gostovanju.
autorski tim funkcija
Gjøril Bjercke Sætherkostimograf
Gianpaolo Rampiniautor videa
Weescenograf
Sebastiana Di Gesuscenograf
Stefano Stacchinioblikovatelj svjetla
Francesco Scavettaautor
Francesco Scavettakoreograf
Francesco Scavettaoblikovatelj zvuka
Francesco Scavettaautor videa
Saša Božićdramaturg

And I Just Stood There, Watching The Sky And The People Below predstava je norveške skupine Wee u koprodukciji s hrvatskim italijanskim partenrima, a očijem smo vas nastanku izvjestili još ovdje. Ovim djelom skupina Wee produbljuje novi ciklus istraživanja u plesnom mediju, a koji je započet njihovom prethodnom produkcijom Hey Dude, lets stick around a bit longer this time (Tjedan suvremenog plesa 2006.), za čijeg se gostovanja u Zagrebu i rodila suradnja s hrvatskim partnerima iz koje je nastala ova predstava.

Kako kažu sami autori, u pitanju je: "ironično istraživanje umjetnih rajeva i ekstremnih trenutaka."

Ili kako kaže službena najava:

To je niz bizarnih nezgoda,nadrealnih pokreta i razgovora, plesa i video snimki koji teče na začudan, parodoksalan način. Ta gomila destiliranih situacija poziva nas da ispitamo kako se odnosimo spram, i diskriminiramo između, osobnog i bezličnog, prirodnog i konstruiranog. Bit je predstave u izražavanju artificijelnosti na kojoj se često zasniva suvremeni doživljaj: onom da više ne živimo u svijetu ni u jeziku, već u slici svijeta. Predstava nas poziva da pažnju usmjerimo na to kako  razni nivoi komunikacije sazrijevaju u našoj svijesti, otvarajući proces prepoznavanja i osvješćivanja.

Metafora “nesreće” koristi se u svrhu izoliranja kriznih trenutaka kao ključnih situacija. Ekstremna situacija nam može pomoći u vlastitoj svakodnevnoj percepciji realnosti.

Kroz propitivanje vizualnog te konceptualnim razmještanjem/krivim smještanjem, predstava se bavi našom percepcijom realnosti dekonstruirajući narativne scene i, istovremeno, vizualne te fizičke jezike.

Koristeći princip razmještanja  tj. krivog smještanja kao osnovni, formalni princip, djelo koristi konvencije i kodove prikaza stvarnosti te snagu slika koje se u tim procesima koriste.

Postupkom zbrajanja i oduzimanja, poigravamo se sa urušavajućim smislom (I znakovima) predstavljenih nam situacija, odgađajući povratna značenja i izazivajući empatiju posredstvom ironičnih poteza.

Gledatelja pozivamo da gleda u nešto u čije je samo postojanje uložen golem napor, no čemu istovremeno nedostaje objašnjenje zašto postoji.

Razmještanje je blisko/ blizu imaginaciji: krećemo se naprijed, ka predmetu, prema situacija i time preoblikujemo vlastitu viziju. Zbog toga je naše učešće drugačije te smo prisiljeni propitkivati stvarnost.  Ali istovremeno i vlastitu viziju…

And I Just Stood There, Watching The Sky And The People Below se ostvaruje u višestruko podijeljenom prostoru, kojim dominira zagonetna instalacija, nešto poput nedefiniranog krajolika ili fizički zametnutog okruženja. Prostorna relativizacija te izvejsno uskraćivanje voajerističkog, vanjskog pogleda  posjednutom geldatelju, implicira ne samo prostornu već i ideološku sličnost geldatelja i gledanog.

Predstava nudi uznemirujući,nekonvencionalni, ali ipak promišljeni uvid u osjećaj odvojenosti, koji generiraju strahovi i dvojbe modernog života. Djelo se bavi suvremenim fenomenom ubrzanog iskustva, nalik vožnji/ brzom kretanju kroz krajolik, evocirajući osjećaj tranzicije, snove i lakoću praznine. Izvorna transformacija plesnog medija u kazališni kontekst, omogućuje razmjenu delikatnije, intimnije komunikacije izvođača i publike, uvodeći istovremeno autentičnu viziju svijeta koji pokušava predstaviti.

Predstava je stvorena kroz seriju radionica i rezidencija u Oslu (Norveška), Dubrovniku te u Cagliju (Italija) a okuplja plesače i umjetnike iz Kolumbija, Španjolske, Norveške, Italije I Hrvatske.

Pogledati je možete 2. i 3. listopada na Sceni Travno, a u organizaciji Hrvatskog instituta za pokret i ples.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=2YNERL-157Y]

Skupinu Wee  osnovali su 1999. godine u Oslu koreograf i plesači Francesco Scavetta (Italija) i plesač Gry Kipperberg (Norveška). U samo par godina, postala je jedna od vodećih trupa na norveškoj sceni.

Način na koji Francesco Scavetta priča priče, mješajući kazališno s čistim plesom, neprestano se mijenja u skladu s njegovim znatiželjnim istražiivanjem različitih umjetničkih formi.

Značajna karakteristika njegovih predstava je integrirana uporaba izvorno skladane glazbe, izvođene u živo, sa video-artom.  Teatralnost Francesca Scavette često se  uspoređuje sa atmosferom čudnoga sna ili sa zaigranim dječjim svijetom: čudnovatim, smiješnim, poetičnim i istovremeno iznenađujućim.

Zamišljeni svijet u kojem nema ničega očiglednog, a koji se, svjedno, doimlje tako jednostavnim; u kojem se, poput šapata ili tek u naznakama, gomilaju sjećanja, osjećaji i snovi.

Njegovi se projekti razlikuju kako u formatu tako i u estetici: delikatnim sjećanjima u  “Daddy always wanted me to grow a pair of wings” (1998.), suprotstavlja se kompleksna tehnologija predstave “live*” (2002.) nastale u koprodukciji sa Venecijanskim bjennalom, I te čudnovate atmosphere iz “Hey dude, let’s stick around a bit longer this time”.

Srž ovog istraživanja jest bavljenje krhkošću i paradoksom, otkrovenjem i snom, empatijom i iznenađenjem, uz izbjegavanje naracije i fizičkih klišeja, propitkujući realnost i identitet s duhovitom nevjericom.

Skupinu Wee podupiru: Norveški savjet za umjetnost, Fond za izvedbene umjetnosti, Ministarstvo vanjskih poslova Norveške, Grad Oslo, a projekte im često nastaju u koprodukciji sa raznim festivalima, kazalištima te europskim institucijama.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE