Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > 36. Tjedan suvremenog plesa: balansiranje na rubu 53% manjeg budžeta

36. Tjedan suvremenog plesa: balansiranje na rubu 53% manjeg budžeta

Dugogodišnja kriza domaće plesne scene - rastrgane između unutrašnjih sukoba i maćehinskog odnosa sustava - sve je dublja, a najplastičnije se to ogleda na primjeru Tjedna suvremenog plesa. [VIDEO]
Share on facebook
Share on twitter

U veljači ove godine, Hrvatski instut za pokret i ples (HIPP), organizator Tjedna suvremenog plesa, uputio je javnosti dramatičan apel zbog samanjenja financiranja Grada Zagreba i to za - petinu.

HIPP je, naime, u veljači saznao da za realizaciju ovogodišnjeg, 36. izdanja festivala iz gradske blagajne na raspolaganju ima 400.000 kn, za razliku od lanjskih 500.000 kn ili pak 750.000 kn koliko je imao 2014. godine. Grad Zagreb je, dakle, u pet godina Tjednu suvremenog plesa financiranje smanjio za čak 53%, ali je istovremeno našao sredstava za financiranje predstavljanja njegova najvećeg regionalnog konkurenta - Beogradskog festivala igre - o čemu smo pisali ovdje.

Nastavak je to maćehinskog odnosa Grada prema plesnoj sceni, zbog kojeg njezin dobar dio bojkotira Zagrebački plesni centar od kad je isti pod upravom Zagrebačkog kazališta mladih, a općoj 'krvnoj slici' ne pomažu ni sukobi i klanovi unutar same scene.

U tim i takvim okolnostima i nije neko iznenađenje činjenica da je HIPP ovogodišnje izdanje Tjedna suvremenog plesa medijima predstavio tek 7 dana prije početka samog festivala koji je iz nekoć atraktivne desetodnevne manifestacije ove godine sveden na šest dana prilično skromne ponude.

O tome u samom uvodniku u festival govori i njegova umjetni;ka ravnateljica, Mirna Žagar:

"Dok u Hrvatskoj iz godine u godine stasaju novi plesni festivali i inicijative (a ponosni smo što su upravo Tjedan suvremenog plesa, ali i akcije HIPP-a pomogle brojnima započeti vlastite inicijative, te tako pridonosimo decentralizaciji plesne scene)  u vrijeme kada već svjedočimo drugoj pa uskoro i trećoj generaciji plesnih umjetnika školovanih na plesnom odsjeku Akademije dramskih umjetnosti, uz nekoliko službenih srednjih plesnih, odnosno baletnih škola koliko ih ima danas u Hrvatskoj, sredstava za samu produkciju i za plesnu karijeru sve su manja. Utoliko je značajnije da Tjedan suvremenog plesa uspijeva pružiti osjećaj kontinuiteta u svijetu gdje se uvijek, čini nam se, započinje iz početka. Usprkos svim barijerama s kojima se susrećemo već nekoliko godina i nadalje vjerujemo u održavanje visoke razine kvalitete produkcija koje i ovom prilikom predstavljamo."

Tradicionalno, zahvaljujući suradnji s Veleposlanstvom Države Izrael jedan od headlinera festivala stiže iz te zemlje, a ove godine bit će to Iceberg.

Znakovito riječ je o predstavi koja zatvara ključno poglavlje karijere izraelske koreografkinje i velike miljenice zagrebačke publike, Inbal Pinto odnosno transformaciju trupe koju je osnovala s partnerom Avshalomom Pollakom u samo njegovu kompaniju. Iceberg je svojevrsno 'arheološko istraživanje' po golemom opusu što su ga zajedno stvorili, naslonjeno ovlaš na kultne Ionescove Stolice.

No, ulaznice za tu, širokoj publici najatraktivniju predstavu festivala i jedinu koja će se izvoditi u zagrebačkom HNK, još uvijek nije moguće kupiti (!), i to - kako navodi Žagar - neprestane promjene 'pravila igre' u središnjoj nacionalnoj kazališnoj kući.

Problema, barem zasad, nema s naslovom koji bi trebao otvoriti festival, formalno gostovanjem, ali radom domaće i u inzoemstvu etablirane autorice Barbare Matijević u tandemu s Giuseppeom Chicom. Predstava Our Daily Performance nastala je u koprodukciji s festivalom Rencontres Choregraphique Seine Saint Denis bavi se internet tutorijalima kao novim suvremenim društvenim ritualom koji doprinosi stvaranju virtualnih zajednica, velikih plemena utemeljenih na zajedničkom interesu za neku ljudsku aktivnost. Poigravajući se s efektima sampliranja, miksanja, usklađivanja i simultanosti, Barbara Matijević i Giuseppe Chico istražuju poveznicu između rituala i kazališta, između društvene drame i estetike. 

Premijere će na Tjednu imati i dvije domaće produkcije: Conversation Pieces nastala u suradnji Studija za suvremeni ples, Zavoda Mirabelkai ZPC, te  Rave(On)! kooju potpisuje MASA dance co.

Conversation Pieces slovenske koreografkinje Magdalene Reiter najavljuju kao propitivanje (ženskih) tijela i njihovih plesnih monologa, njihovo iscrpljivanje i ograničenja s kojima se susreću - pozicioniranje jednog nasuprot drugog, definiranje jednog izoliranog tijela unutar grupe tijela te unutar samog prostora i vremena, dok - kako to i naslov kaže - Rave(on)! Aleksandre Mišić i Ognjena Vučinićafenomen rave kulture forumulira u solo izvedbi kao društvenu uspomenu, odnosno pokušaj da vezu s plemenom ostavri kroz ples i tjelesnost.

Na programu je još i One-hit Wonders katalonske autorice Sol Picó, a koju je publika Tjedna imala prilike poznati prije nešto više od 10 godina. Priča je to o putovanju na koje kreće u avionu kojim upravlja njezin alter ego. Ili kako kaže službena najava: Sol izvodi predstavu u kojoj svoju ranjivost izlaže svojim suputnicima (publici), otkrivajući unutarnji strah prisutan kroz cijelu njezinu umjetničku karijeru.  Pico će, uz to publici predstavi i projekt Halab, a koji realizira u suradnji sa Školom suvremenog plesa Ane Maletić.

Na Tjedan stiže još jedan 'stari znanac', Milan Tomašik suosnivač slovačkog plesnog kolektiva Les Solovaks, no ovaj put s vlastitim projektom Fight Bright koji prezentira moć sile koja, kada se pozitivno usmjeruje, omogućuje otvaranja novih prostora saznanja.   

Posljednje gostovanje na ovogodišnjem programu je ono švicarske skupine BewegGrund s predstavom One At a Time, čije gostovanje se realizira u partnerstvu s Festivalom inkluzije u Rijeci, a kao nastavak višegodišnje inkluzivne umjetničku prakse koja u suvremeni ples uključuje i osobe s invaliditetom.

Konačno, u popratnom je programu festivala nekoliko radionica, predavanja i razgovora, a koje će se svakodnevno zbivati u ZPC.

 

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE