Login za korisnike

Monger

Izraelska koreografska zvijezda, Barak Marshall, odlučio je Genetove ‘Sluškinje’, Altmanov ‘Gosford Park’, Taraf de Haidouk, The Yiddish Radio Project, Handela, Gorana Bregovića, Verdija – zaključati u podrum izvjesne gospođe Margaret. Zašto – provjerite u u uvodu u TSP.

***

Rođen i odrastao u Los Angelesu, (California, SAD), Barak Marshall, sin je proslavljene plesačice, koreografkinje i glazbenice, Margalit Oved. Od svog, kako kaže 'slučajnog' ulaska na plesnu scenu, 1995., Marshall se ubrzo etablirao kao jedan od najinovativnijih predstavnika izraelske plesne scene. Njegova prva kreacija, "Aunt Leah" osovojila je prvu nagradu na natjecanju Shades of Dance Choreography, u Suzanne Dellal Centru 1995, da bi odmah zatim bila stavljena na repertoar Inbal Dance Theater Company.

1998. predstava "Vjenčanje Emme Goldman" ("Emma Goldman's Wedding") " - kreirana za Curtain-Up Festival 1997.- osvojila je Bonnie Byrd nagradu za novu koreografiju i ADAMI nagradu na pariškom natjecanju Bagnolet, te gostovala i na 15. Tjednu suvremenog plesa 1998. godine.

Potom je kreirao nekoliko koreografija za the Batsheva Ensemble, Philadanco Dance Company, MDT Dance Company i austrijsku ABCD Dance Company.  Koreografirao je i "Dybbuk" za Habima National Theater of Israel, bio kućni koreograf American Dance Festivala 1998. i 1999. godine, te kreirao nekoliko naslova za Israel Festival.

1999. Ohad Naharin, umjetnički ravnatelj Batsheva Dance Company, imenovao je Baraka Marshalla kućnim koreografom, a na toj je poziciji ostao do 2001. kada ga je ozbiljna ozljeda prisilila da se prestane aktivno baviti plesom.

No, posvetio se pedagoškom radu, pa od 2001. predaje na UCLA, a od 2007. kao umjetnički ravnatelj vodi zajednički program tog sveučilišta i Suzanne Dellal Centra.

2008.  Suzanne Dellal Centre naručio je, međutim, od Baraka Marshalla novu koreografiju - i tako je nastao Monger,  za kojeg je, tijekom dugotrajnih audicija, kreirana i nova trupa čijim su članovima postali dotadašnji vodeći plesači Batsheva Dance Company, Kibbutz Dance Company, Vertigo Dance Company i the Inbal Pinto Dance Company.

U predstavi, svojim poznato visoko teatraliziranim, vizualno atraktivnim i emotivno snažnim koreografskim  jezikom, Barak Marshall istražuje dinamiku hijerarhije, moć, slobodnu volju i kompromise na koje pristajemo kako bismo preživjeli, a kroz priču o 10 slugu, zatvorenih u podrumu kuće okrutne gospodarice, gospođe o kojoj saznajemo samo da se zove Margaret, te da - želi svoju kavu.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=6EymHYhZTpo]

Narativna struktura predstave temelji se na djelima Brune Shultza, drami  "Sluškinje" Jeana Geneta, te filmu "Gosford Park", Roberta Altmana, dok glazbena podloga kombinira elemente romske, balkanske i indonezijske glazbe s rockom i technom, točnije u pitanju je zvučni kolaž u kojem ćete čuti Taraf de Haidouk, Balkan Beat Box, The Yiddish Radio Project, Margalit Oved, Shye Ben Tzur, Shandor, Handela, Gorana Bregovića, Verdija, Tommya Dorseya, Terry Halla, Raya Noblea.

Gostovanje Mongera u Zagrebu, 18. svibnja najavit će 26. izdanje Tjedna suvremenog plesa, a koji će se od 25. svibnja do 2. lipnja odvijati u Zagrebu, Rijeci i Splitu.


Odgovori