Naslovnica > PREDSTAVE > Hermafroditi duše

Hermafroditi duše

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Drugi dio trilogije Žaka Valente o konfliktu umjetnika i društvenih tabua, bavi se - homofobijom.
autorski tim funkcija
Tajči Čekada autor vizualnog identiteta
Andrej Vučenović-Mirčevautor koncepta
Andrej Vučenović-Mirčevdramaturg
Žak Valentaautor koncepta
Žak Valentakoreograf
Žak Valentadramaturg

...tužan je hermafrodit tužna je njihova platonska ljubav ali ništa manje tuge nema ni u putenoj ljubavi mladoženje i njegove deve tužan je ostavljeni zarad ženidbe i normalne ljubavi zato je solomon i sam često na njegovom mestu izabrao za njega pijedestal podarivši mu krila podarivši mu neerektivni falus anđela podarivši mu večan bol i grančicu mira koja će se sigurno pretvoriti u šibu uvodeći ga u tajne aseksualnog sadomazohizma...
(ulomak iz teksta Parateatropatija (II), Dejan Nebrigić)

Projekt Hermafroditi duše zamišljen je, kažu autori, kao pokušaj senzibiliziranja javnosti povodom onih subjekata koji su marginalizirani, odnosno diskriminirani/ugroženi zbog svoje ''drugačijosti'' i različitosti, te je istovremeno drugi dio trilogije koja problematizira konflikt između umjetnika i društvenih tabua.

Dekonstruirajući heteronormativni aspekt seksualnosti i rodnih identiteta, izvedbeni materijali zrcale filmsku poetiku Dereka Jarmana, forenzičke spise povodom smrti LGBTQ aktiviste Dejana Nebrigića, fenomen trećeg spola kod crnogorskih i albanskih Virdžina te transseksualnu ikonu Amande Lear.

Kako kaže službena najava:

Različite politike/poetike tijela insceniraju se s ciljem izmicanja dominantnim mehanizmima reprezentacije što kao posljedicu ima tretiranje rodno-seksualnog identiteta ne kao nečeg fiksiranog i stabilnog, već neuhvatljivog i ponekad groteskno pomaknutog u fikciju. Žanrovsko osciliranje između koreografske i dramske geste potencira bujanje želje koja se kreće od tankoćutnog udvaranja kroz zajednički ples i milovanje do nasilja i (auto)agresivnog poništavanja Drugog. Kolebajući se između strasti, opsesije i samodestrukcije, afektivnim i semantički fragilnim kretnjama izvođači realiziraju ambivalentni međuprostor između poljubaca i ugriza, zagrljaja i davljenja, ohlađene kože i razarajućeg dodira. U takvoj dramaturškoj konstelaciji ekscplicitno se afirmira relacija između seksualnosti, nasilja i moći, a vidljivim postaje diskriminacija onih praksi, čija različitost biva izložena marginalizaciji, represiji i sustavnom osujećenju.

Predstava je posvećena Dejanu Nebrigiću (1971-1999.), jednom od prvih LGBTQ aktivista u bivšoj Jugoslaviji.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE