Login za korisnike

Lost Albertina

Proustov roman ‘U traganjsu za izgubljenim vremenom’ poslužio je kao predložak kazališne predstave, a ova opet kao predložak za film što su ga zajednički relaizirali Miloš Sofrenović i Mladomir Puriša Đorđević.

***

Povezivanje književnosti i pokreta, trajna je umjetnička opsesija srpskog koreografa i izvođača Miloša Sofrenovića, pa je tako na 27. Tjednu suvremenog plesa predstavio svoj Solo za tri vizije – Petera Handkea, Samuela Becketta & Virginie Woolf, a 2011. na istom festivalu i M. – Solo za tri uma (dijalozi s Marcelom Proustom).

Upravo iz potonje predstave nastao je i film Lost Albertina, a što ga je Sofrenović realizirao u suradnji s doajenom srpske kinematografije, 89- godišnjim Mladomirom Purišom Đorđevićem.

"Živi pokret - izveden i proživljen u sadašnjem trenutku - je ustvari privremeno stanje, time što je jednom izvedeno ono se vječno analizira i procesuira poput nekog prošlog iskustva. Kroz moj dijalog s Proustovim epohalnim djelom “Sjećanje na stvari prošle” otkrio sam jaku poveznicu s tri diskursa: sjećanje, pokret i monolog.", kaže Sofrenović koji je film, kao i predstavu iz kojeg je nastala posvetio skladateljici Kseniji Zečević (1956. - 2006.).

Film je naslovljen prema šestom dijelu Proustova romana U traganju za izgubljenim vremenom.

 


Odgovori