Naslovnica > VIJESTI > INFO > Analiza: Grad Zagreb & gradska kazališta

Analiza: Grad Zagreb & gradska kazališta

Usporedba lanjskih i ovogodišnjih rezultata Natječaja za javne potrebe u kulturi Grada Zagreba, barem kad su javna kazališta u pitanju, daje nedvosmislen rezultat: natječaj i prijavljeni programi - puka su formalnost.
Share on facebook
Share on twitter

Ukupna masa sredstava za redovne programe i gostovanja 7 gradskih kazališta u Zagrebu nije se promijenila ni za lipu. Dapače, bez obzira na lanjske rezultate ili izostanak istih, niti jednom jedinom kazališti nije izmjenjen iznos dotacije! No, tome se barem računovodstveno, pokušava doskočiti činjenicom da su neka kazališta za isti iznos sredstava prijavila više, a neka manje premijera.

No, prije nego li pogledamo tko je što i koliko dobio za 2013. godinu, proučimo što su od programa za koje su im sredstva dodijeljena lani, gradska kazališta zapravo obavila:

Gavella

najavili su:

Dubravko Mihanović / Oliver Frljić: Prolazi sve, režija: Oliver Frljić
Davor Špišić: Crne oči, režija: Dražen Ferenčina
A.P.Čehov: Tri sestre, režija: Samo M. Strelec
Peter Schaffer: Amadeus, režija: Aleksandar Popovski

izveli su:

Prolazi sve, režija: Oliver Frljić
Crne oči
, režija: Dražen Ferenčina
Platonov ( Drama bez naslova )
režija: Samo M. Strelec
Odisej
, režija: Aleksandar Popovski
Antigona, režija: Aleksandar Popovski

Jednog su Čehova, dakle zamijenili drugim, a jednom su redatelju umjesto jednog relativno suvremenog teksta povjerili režiju jedne adaptacije i jednog klasika!

Komedija

najavili su:

Kocebue / Balog: Papiga, mjuzikl, režija: Georgij Paro
Masteroff / Ebb / Kender: Cabaret, mjuzikl: režija: Dora Ruždjak Podolski
Cooney: Gužva u krevetu, komedija, režija: Joško Juvančić

izveli su pak:

Cabaretrežija: Dora Ruždjak Podolski
Gubec-beg,
 
režija: Vlado Štefančić
Čisto ludilo, režija: Nina Kleflin

Broj naslova dakle odgovara prijavljenom, no tek je jedan jedini sukladan onima koje je nadležno vijeće i odobrilo.

ZKM

najavili su i trebali igrati:

Georges Feydeau / Biljana Srbljanović: Gospođa iz Maksima, režija: Luc Bondy
Jan Fabre: Kralj plagijata, režija: Jan Fabre
Damir Karakaš: Snajper
Pozor, Pioniri, režija: Ivica Buljan
Olja Lozica: Crtač nevidljivih dodira i neizgovorenih riječi, režija: Olja Lozica
Ana Tonković Dolenčić: Vjenčanja, vjenčanja, režija: Krešimir Dolenčić
Nataša Rajković / Bobo Jelčić: Digresija, režija: Nataša Rajković & Bobo Jelčić

te koprodukcije:

BADco: Odgovornost za viđeno, režija: Goran Sergej Pristaš & Nikolina Pristaš
ZPA: Nevidljivi gradovi, koreografija: H. Fattoumi & E. Lamoreoux

No, umjesto toga sezona je u ZKM izgledala ovako:

Car neuspjeha, režija:  Jan Fabre
Žuta crta
,  režija: Ivica Buljan
Žena bez tijela
, režija: Božidar Violić
Zatvaranje ljubavi,
 režija: Pascal Rambert
Pekara Mišmaš,
režija: Robert Waltl
Leda
režija: Anica Tomić
Krajolik s padom
, režija: Danielle Löffner
Idiot,
 režija: Ivan Popovski

od koprodukcijskih naslova izdvedeni su pak:

Tamno i natrag, redatelj: Goran Sergej Pristaš
PROmjene, koreografi: Martina NevistićAleksandra MišićOgnjen Vučinić

I premda je iz navedenog vidljivo kako se ZeKaeMu ne može prigovoriti nerad, ostaj eipak činjenica da u Zagrebu nismo dobili predstavu u režiji Luca Bondya, kao i da izvedeni naslovi malo ili nikako ne korespondiraju s onima koji su najavljeni.

Kerempuh

sredstava su im odobrena za iduće predstave:

Branislav Nušić: Gospođa ministarka, režija: Oliver Frljić
Jean Poiret: Kreltka, režija: Krešimir Dolenčić
Miroslav Krleža: Balade Petrice Kerempuha, režija: Boris Svrtan
Hrvoje Hitrec: Smogovci, režija: Vinko Brešan

izveli su pak:

Gospođa ministarka, režija:  Oliver Frljić
Krletka, režija:  Krešimir Dolenčić
Ne igraj na Engleze
, režija: Vinko Brešan
Cabaret Chishche Lishche, režija: Chishche Lishche

Ukupan broj naslova opet 'štima', no jasno je da nikako ne može podjednako u javnom interesu biti igranje Balada Petrice Kerempuha ili pak cabareta koji iste miješa s tekstovima Ante Tomića, ili da izvođenje Smogovaca nije podjednako važno kao i suvremeni srpski dramski tekst o ovisnicima o kladionicama?!?!

Trešnja

sredstva su dobili za ove naslove:

Rudyard Kipling: Knjiga o džungli, režija: Saša Anočić
Braća Grimm: Crvenkapica, režija: Anica Tomić
Mato Lovrak: Vlak u snijegu, režija: Nina Kleflin

izveli su pak samo dviej premijere, od kojih niti jedna nije bila odobrena prvobitnom dodjelom sredstava:

Regoč, režija: Dora Ruždjak Podolski
Princeza i Žabac
, režija: Nina Kleflin

Ostali su vlasniku dakle dužni jednu cijelu premijeru, odnosno - nejasno je u što su utrošili čak 380.000 kn!!! No, tome uprkos, kao i činjenici da u ovoj sezoni do dana današnjeg (dakle 6 i pol mjeseci od njezina početka!!!) još uvijek nisu imali premijeru, u 2013. godini dobili su identična sredstva kao i u prethodnoj! Zauzvrat obvezali su se napraviti jednu predstavu više, ali to - kako je razvidno iz priloženih podataka - zapravo ništa ne znači!

ZKL

sredstva su dobili za iduće naslove:

Frank L. Baum: Čarobnjak iz Oza, režija: Joško Juvančić
Charles Perrault: Pepeljuga, režija: Saša Broz
Oscare Wilde / Slobodan Šnajder: Sretni princ, režija: Kruna Tarle
Miro Međimorec: Priča iz Vukovara, režija: Zoran Mužić

izveli su međutim:

Postolar i vrag, režija: Zoran Mužić
Robin Hood
režija: Želimir Mesarić
Čarobnjak iz Oza
, režija: Joško Juvančić
Škola za superjunake
, režija: Ivan Kristijan Majić

sve u svemu - premijere su na broju, no samo jedna od njih bila je prvotno planirana!

Žar ptica

dobila je sredstva za tri premijerna naslova koliko ih je i izvela, no uz jednu izmjenu. Umjeto najvljenog Kraljevića i prosjaka Marka Twaina kojeg je trebala režirati Nina Kleflin, postavili su predstavu Janko i čarobni grah, a koju je režirala Helena Petković.

***

Iz svegn avedenog i više je nego jasno da su neke ustanove trebale snositi odgovornost za neispunjavanje programa, odnosno grubo kršenje ugovornih obveza, no od toga - ništa.

Istim su aršinom tertirani i 'odlikaši' i 'ponavljači', s tim da su se ovi potonji barem formalno obvezali proizvesti više naslova, iako je iz prethodne analize jasno da to obećanje porezni obveznici mogu objesiti 'mačku o rep'. Najbolje su pak prošla ona kazališta koja su broj premijernih naslova odlučila jednostavno administrativno smanjiti.

Usporedba lanjiskih i ovogodišnjih rezultata izgleda dakle ovako:

kazalište

br. premijera 2012

prog. sredstva u 2012

br. premijera 2013

prog. sredstva 2013

Gavella

4

    1.650.000,00 kn

6

1.650.000,00 kn

Komedija

3

    3.100.000,00 kn

3

3.100.000,00 kn

ZKM

9

    1.840.000,00 kn

5

1.840.000,00 kn

Kerempuh

4

    1.350.000,00 kn

3

1.350.000,00 kn

Trešnja

3

    1.140.000,00 kn

4

1.140.000,00 kn

ZKL

4

    1.040.000,00 kn

4

1.040.000,00 kn

Žar ptica

3

    1.040.000,00 kn

3

1.040.000,00 kn

Ako pak iz ukupnih programskih sredstava i 'obećanog' broja premijera izračunamo prosječnu subvenciju po premijeri, situacija postaje zanimljivija:

kazalište

po premijeri 2012

po premijeri 2013

razlika 2013 / 2012

Gavella

412.500,00 kn

275.000,00 kn

-33,33%

Komedija

1.033.333,33 kn

1.033.333,33 kn

0,00%

ZKM

204.444,44 kn

368.000,00 kn

80,00%

Kerempuh

337.500,00 kn

450.000,00 kn

33,33%

Trešnja

380.000,00 kn

285.000,00 kn

-25,00%

ZKL

260.000,00 kn

260.000,00 kn

0,00%

Žar ptica

346.666,67 kn

346.666,67 kn

0,00%

Ukupan broj premijera u gradskim teatrima tako je u godinu dana smanjen sa 30 na 28, a kako je ukupna masa subvencija ista proizlazi da je prosječna premijera u tim kućama 'poskupila'  sa  372.000,00 kn na 398.571,43 kn ili za 6,67% !

 

       372.000,00 kn

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI