Njemački dramatičar i redatelj Bertolt Brecht jednako je poznat po svojim teorijskim promišljanjima kazališta kao i po dramama koje je napisao. Dok mu danas mnogi prigovaraju da je zapravo kao autor 'iskoristio' rad kolektiva, potpisavši i izdavši brojne tekstove pod svojim imenom, nitko mu ne osporava mjesto među najznačajnijim i najutjecajnijim kazališnim misliocima dvadesetog stoljeća.
'Pir malograđana' pripada prvim dramama kojima se Brecht predstavio javnosti. Napisana neposredno nakon završetka I. svjetskog rata, drama je obračun s ponovnim uspostavljanjem konzervativnih građanskih vrijednosti, lažnog morala i licemjerja.
Ova jednočinka odvija se u kući svatova, a svi gosti, likovi koji nose imena svojih funkcija (Nevjesta, Mladoženja, Mladoženjina majka...), upravo su se okupili oko svečane večere. Oko stola se vodi nekoliko nepovezanih razgovora, koji se povremeno koncentriraju oko zajedničke točke, kao npr. oko činjenice da je Mladoženja sam napravio sav namještaj koji se nalazi u kući, što mu Nevjestin otac zamjera jer im je on htio darovati obiteljski namještaj, krevete u kojima su umirale prošle generacije. Stalno se otvaraju nove boce vina, pleše i pjeva, a kako vrijeme odmiče, sve se više pokazuje da brak nikome u prostoriji baš ne izgleda kao dobro rješenje, i to posebno u danoj kombinaciji. Kako se rasipa razgovor i odnosi postaju napetiji, počinje popuštati i Mladoženjin namještaj. Novopečeni supružnici se svađaju dok se kuća oko njih raspada, ulijevajući pritom u sebe znatne količine alkohola, no uspiju otjerati sve goste i svađu pretvoriti u ljubavni zanos...
Pir malograđana na sceni HNK Šibenik režira - Dražen Ferenčina.