Login za korisnike

Priručnik za prazne prostore

Ne, nije u pitanju performativna verzija nekog self-help priručnika za oboljele od agorafobije, već nova predstava Marijane Krajač.

***

Nakon što se u svojoj prethodnoj predstavi bavila odnosom prema vlastitom tijelu, Marijana Krajač, najnoviji je izazov pronašla u odnosu tijela i prostora.

"Svaki pokret, svako stanje ljudskog tijela neposredno je uvjetovano protokolima koje upogoni prostor u kojem tijelo biva.", kaže autorica i na povratnom  principu sastavlja svoj Priručnik za prazne prostore.

No, ako je suditi po najavnom tekstu, neće biti riječ o priručniku za široke mase, već za vrlo specifičnu publiku, a prepoznajete li se i vi u njoj, provjeriti može čitanjem rečenog teksta, koji prenosimo u cijelosti.

Povratno, kinestetička tenzija faktičkog prostora omogućava tijelu njegovo referentno polje. Nikad iscrpljeni pogon tijela-prostora u svojoj afirmativnoj proizvodnji uvijek novih opcija govori o mogućnosti kreiranja jednog šireg perceptivnog polja u kojemu je svaka apstrakcija dostupna. Tijelo i prostor naizmjenice afirmiraju svoju faktičku pristutnost i odsutnost, a slojevi neprekidnog obnavljanja i preslagivanja onoga što je fizički prisutno i onoga što će kinestetička tenzija upogoniti kreira teritorij izvedbe.

Arhitekturni, zamišljeni ili ideološki prostori pune se alatima različitih modusa koreografskog promišljanja. Forenzikom uvjeta koji su uopće omogućili prvobitni prazan prostor, kao što su institucionalni okviri, fizički uvjeti prostora, edukacijske procedure, tijek financijskih sredstava, logika odgovornosti, raspodjela rada… prošli smo kroz različite strukturalne pejzaže od kojih je sačinjena osnovna potka koreografskog rada. Dobivenu faktografiju koja je na razmeđi osobnog i sustavnog inducirali smo povratno u koreografsku strukturu stvarajući polje kinestetičkog angažmana koje reagira na trenje s ideološkim sedimentima i materijalnim infrastrukturama.

Umjesto sagledavanja koreografskog procesa u linearnoj perspektivi nastanka, ova predstava upogonjuje sve dijelove procesa simultano oblikujući specifičan format između osobne povijesti, povijesti prostornog sustava i ekscesa fikcije.


Odgovori