Login za korisnike

Poloneza Oginskoga

Drama suvremenog ruskog autora Nikolaja Koljade o tranzicijskim nedaćama postokomunističke Rusije.

***

Svojevrsna obrada ‘Tramvaja zvanog čežnja’ Tennessee Williamsa, ‘Poloneza Oginskoga’ ime je dobila po najpoznatijoj kompoziciji poljskog skladatelja Michala Kleofasa Oginskog, polonezi u A molu ’Pożegnanie Ojczyzny’ (Pozdrav Domovini), poznatoj i kao ‘Les Adieux’ ili ‘Polonaise tres favorite’.

Odabir nije slučajan, budući se sam Oginski skladanjem bavio u slobodno vrijeme, a profesionalno je bio diplomat kojeg su jaki politički stavovi natjerali u emigraciju. Oginski je nakon sudjelovanja u neuspjelom Kościuszko ustanku, preseliio u Italiju i tamo zastupao poljsku emigraciju, da bi se kući vratio 1802. i opet je napustio 1815. nakon uspostave Kongresne Poljske, u personalnoj uniji s Rusijom. Preminuo je u Firenzi 15. listopada 1833.

Nimalo slučajno, baš je polonezu Oginskoga za naslov svoje drame o Rusiji nakon Perestrojke, odabrao jedan od najplodnijih i najcjenjenijih suvremenih ruskih dramatičara, Nikolaj Koljada. U središtu radnje joj je Tanja, kći bivšeg sovjetskog dužnosnika koja se vraća u Rusiju nakon 8 godina boravka u New Yorku. Njezina bivša posluga sa strahom očekuje Tanjin povratak u Moskvu, uvjerena kako će ih izbaciti iz kuće na koju polažu stanarsko pravo. ‘Amerikanizirana’ Tanja se pak pojavljuje obučena kao balerina, u pratnji prijatelja transvestita i paranoje od KGB-a…

U splitskom HNK ‘Polonezu Oginskoga’ u prijevodu Vladimira Gerića režira Borna Baletić.

autorski tim
Nikolaj Koljadatekst
Damir Pundaoblikovanje zvuka
Ana Dalbelloasistent redatelja
Borna Baletićredatelj
Srđan Barbarićoblikovanje svjetla
Naida (Bauk) Kromićkostimograf
Vladimir Gerićprevoditelj
Jagoda Granićjezični savjetnik
Joško Koludrovićskladatelj
Miljenko Sekulićscenograf

izvođači
Arijana ČulinaLjudmila; Mila
Daria Lorenci FlatzTanja
Goran MarkovićDavid
Ilija ZovkoSergej; Serjinja, Ljudmilin muž
Nikola IvoševićIvan; Vanja
Slaven VidakDima

Odgovori