@BetaSkroz

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
@BetaSkroz je prva predstava na svijetu u kojoj su scenska izvedba uživo i ona na društvenim mrežama jednakopravne izvedbene strategije. Twitter, Instagram i Soundcloud u njoj su ravnopravni govoru, scenskom pokretu i glazbi.
autorski tim funkcija
Ante Perkovićautor
Nora Krstulovićautor koncepta
Petra Hrašćanecautor
Vedran Peternelautor koncepta

Predstava se, naime, ne ‘prenosi’ na tim servisima, već izvođači u njoj sudjeluju  svojim fizičkim i –digitalnim identitetima, pred publikom na internet sceni i onoj fizičkoj.

Birajući hoće li predstavu pratiti iz gledališta, posredstvom vlastitog računala ili smart telefona, publika će istovremeno birati i kut pogleda na jedno od različitih lica izvedbe, koja su međutim u stalnoj interakciji i jedno nužno mijenja drugo.

@BetaSkroz derivat je istraživanja u maksimalizaciji rizika izvedbe – podjednako izvođača, autora i publike, započetog još 2009. godine u okviru Kulture promjene zagrebačkog Studentskog centra.

Prvakinja nacionalnog baleta, Edina Pličanić i publicist, te glazbenik Ante Perković, riskirali su okušavajući se u dotad im nepoznatoj formi scenskog izraza, i razvili s nama niz zadataka kao okosnicu buduće izvedbe. No, koje će od tih zadataka, kako, kojim redom i tko izvesti, saznajemo slučajnim odabirom – tijekom same izvedbe.

Predstava nastaje formiranjem prostora privatnosti, kao jedinog čvrstog uporišta u javnom prostoru izvedbe, a slijedom teze Tima Etchellsa da nasinvesticija izvođača uvlači u izvedbu.

U drugom dijelu istraživanja, rizik je dodatno povećan činjenicom da su izvođači i publika lokaciju izvedbe saznavali samo 2 sata prije početka iste, u prostorima, poput jazz bara, kino dvorane ili galerije. Predstava je 2010. uvrštena i u dubrovački program festivalaPerforacije.

@BetaSkroz svim se navedenim rizicima tog istraživanja pridodaje i onaj istovremenog izvođenja digitalnih i ‘analognih’ identiteta svih uključenih – od autora, preko izvođača do publike.

Vrijede li pravila mikrosociologije performativnog identiteta Ervinga Goffmana jednako u digitalnom i u fizičkom svijetu? Kako ta dva identiteta funcioniraju usporedno u onome što Nissenbaum naziva kontekstualnim integritetom? Ali, jednako važno – može li se sve to ispitati predstavom, živom izvedbom?

medijski partneri: Radio808 | Gadgeterija | Netokracija
powered by: T-Mobile & Radio808

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE