Četvrta sestra

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Kad bismo pomno zbrojili nedavne izvedbe Čehova + obrada, dobili bismo podatak da Zagrebom ne šeće četvrta već deseta sestra.
autorski tim funkcija
Janusz Głowackiautor teksta
Mirena Keka Katonaorganizator
Snježana Majdakšaptač
Ina Krklecinspicijent
Tomislav Šobanslikarski radovi
Mladen Martićprevoditelj
Samo M. Strelecredatelj
Samo M. Strelecscenograf
Dubravko Mihanovićdramaturg
Đurđa Škavićjezični savjetnik
Miljenko Sekulićkiparski radovi
Leo Kulaškostimograf
Zdravko Stolnikoblikovanje svjetla
izvođači uloge
Bojana Gregorić VejzovićKatja
Boris SvrtanJurij Aleksejevič
Dragoljub LazarovGeneral
Dubravka MiletićBabuška
Franjo DijakStjopa
Hrvoje KlobučarKostja
Ivica VidovićGeneral
Jelena MiholjevićVjera
Nataša JanjićTanja
Nenad CvetkoKolja, Sonja Oniščenko
Ozren GrabarićJohn Freeman
Pero KvrgićIvan Pavlovič Pjetrov
Siniša RužićMiša

Nakon prošlogodišnjih Tri sestre x 2, Gavella je prihvatila već zacrtani pravac &TD-a i HNK-a, te odlučila na domaće daske vratiti 'Četvrtu sestru', tekst Janusza Głowackog, kojeg smo prije nekoliko godina mogli gledati na Dubrovačkim ljetnim igrama u režiji Ivice Boban. Za razliku od te izvedbe, koja je mišljena iz prostora u kojem je igrana, gostujući redatelj Samo M. Strelec odlučio je najviše pažnje posvetiti glumcima te ih je smjestio u jednostavnu scenografiju i koncentrirao se na priču.

A priča je otprilike ovakva: umjesto Čehovljeve Moskve, nedostižni san je Amerika, jer iz pozicije gramzivog i kriminalom obilježenog ruskog trazicijskog kapitalizma lako je zaključiti kako u Americi imaju sve isto, samo je malo bolje (da bi u ironičnom obratu, naravno, ispalo kako je Amerika, odnosno bordel u kojem završi četvrta sestra još gora – a i kako je ruska mafija svemoguća i dalekosežna).

Tri sestre, izmještene iz čehovljanskih pozicija likova koji ništa ne rade jer ne mogu, u likove koji rade sve, a da pritom od tog rada nemaju nikakve koristi, teroriziraju četvrtu sestru, odnosno brata, beskućnika kojeg je njihov otac prigrlio, sve u najboljoj namjeri da osiguraju i sebi i njemu bolji život. Kroz njihove živote prolaze dreseri lavova, tranzicijski političari, redatelji dokumentaraca, kriminalci koji su u nekom prošlom vremenu pisali teorijske radove o Shakespeareu, a poznata uzrečica da se mora jedino umrijeti ironizira se kroz proizvodnju modne linije pancirki koja štiti čak i od toga. Iako je smrt, koja doduše dolazi uz spomenik u prirodnoj veličini, ipak neminovna, čini se da je jedino što se zapravo mora, obući papuče kad se ulazi u stan.

Izvitoperena vizura američkog sna, izopačena verzija Pretty woman, ili ako idemo dalje u arhetipove - Pepeljuge, završava ponovno u Moskvi gdje gorko-slatki sapuničasti kraj rasturi Nada, puštena s lanca, kojoj ne preostaje ništa drugo nego da cijelu stvar «počisti», ostavljajući iza sebe samo gomilu leševa.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE