Login za korisnike

Ježeva kućica (os)

Nakon dviju zagrebačkih te jedne velikogoričke, verzija priče o vjerojatno najpoznatijem ježu dječje književnosti stiže i u Osijek, u režiji Saše Anočića.

***

Po šumi, širom, bez staze, puta
Ježurka Ježić povazdan luta.
Lovom se bavi često ga vide,
s trista kopalja na juriš ide…

…početak je antologijske pjesme Branka Ćopića uz koju su odrastale brojne generacije.  Sama pjesma pogodna je za dramske adaptacije jer uz naslovnog Ježurku sadrži brojne druge ‘šumske’ likove, koji su već u izvornom materijalu predstavljeni  kroz elemente dijaloga.

Tako Ježurka na početku pjesme dobije pismo, tj. poziv na večeru kod Lije, a kad nakon obilnog objeda odluči otići kući, umjesto prespavati kod gostoljubive domaćice, ona odlučuje izvidjeti zašto je Ježurki njegova kućica draža. Putem joj se pridruže Vuk, Medo i Divlja svinja, te se proširi neistina kako je Ježurkina kuća prava palača, jer bi svatko do njih svoju kuću prodao za malo hrane…

No, kad konačno ugledaju Ježevu kućicu, ostanu začuđeni njenim skromnim izgledom, a Ježurka im svoj izbor objašnjava riječima:

Ma kakav bio moj rodni prag,
on mi je ipak mio i drag.
Prost je i skroman, ali je moj,
tu sam slobodan i gazda svoj.
Vrijedan sam, radim bavim se lovom
i mirno živim pod svojim krovom.
To samo hulje, nosi ih vrag,
za ručak daju svoj rodni prag!
Zbog toga samo, lude vas troje
čestite kuće nemate svoje.
Živite, čujem, od skitnje, pljačke
i svršit ćete – naopačke!

Ježurkine riječi pokažu se istinitima – te Medu, Vuka i Divlju Svinju, koji su Ježurku prethodno proglasili budalom uistinu stigne zla sudbina, dok Ježurka, i dalje skromno, uživa u svojoj slobodi…

Nakon što je ‘Ježeva kućica’ godinama  bila dio obavezne školske lektire, izgubila je svoje mjesto u čitankama, no zato su je različiti kazališni autori u posljednjih nekoliko godina odlučili vratiti u centar pažnje. Verzija koja se igra u Osijeku tako je već četvrta po redu, a potpisuje ju Saša Anočić, koji kao i obično, većinu svoje redateljske pažnje usmjerava na – glumca.

Predstava pomalo odstupa od literarnog uzora, jer je redatelj svog Ježurku odlučio smjestiti u suvremeno doba, te djeci pružiti i pogled na svijet koji nije samo šaren, pa tako Lija i Jež svoju večeru odlučuju ‘začiniti’ popriličnim količinama alkohola, a Ježurka se nađe i u tučnjavi, što ravnateljica kazališta Jasminka Mesarić objašnjava riječima: ‘Gotovo svakodnevno u novinama čitamo kako su negdje neka trojica zločestih zlostavljala nekog Ježurku Ježića. Pod naletom surove svakodnevice i dječja su se kazališta počela baviti tom tematikom.

Kako je Ježurka u novoj verziji završio, te kako se u Osijeku snašao povratnik Saša Anočić, koji je upravo na ovoj sceni započeo svoju redateljsku karijeru, provjerite u Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića.

autorski tim
Terezia Mojžišovakostimograf
Zoja Zupkovakostimograf
Branko Ćopićautor teksta
Matija Antolićskladatelj
Saša Anočićdramaturg
Ivo Nižićoblikovatelj svjetla

izvođači
Aleksandra ColnarićPoštara Zeca Žena
Areta ĆurkovićMedvjed / Pas / Žaba / Sova
Đorđe DukićDivlja Svinja / Ovca / Pas / Luk / Sova / Žaba
Inga ŠarićLisica Mica / Pas / Kuna
Ivica LučićPoštar Zec
Mladen VujčićJežurka Ježić
Snježana IvkovićVuk / Pas / Zmija / Svraka / Žaba
Zoran GrkinićPas

Odgovori