Login za korisnike

Turandot

Nakon dvije režije na daskama ZeKaeMa, u Hrvatsku se vraća Vasilij Senjin, već drugi ovosezonski ruski redatelj u Gavelli.

***

Iako najpoznatija kao naslovni lik Puccinijeve opere, kineska princeza je u povijest zapadnoeuropske književnosti ušla preko Carla Gozzija, talijanskog dramatičara koji je pokušavao 'spasiti' izvornu talijansku komediju, zasnovanu na commediji dell'arte, od francuskih utjecaja koje su u Italiju prenijeli Goldoni i Pietro Chiari. Gozzi, međutim, nikad nije dosegao Goldonijevu popularnost, a i Turandot je popularnom učinio Schiller, prema čijoj su adaptaciji Puccini, odnosno skladatelj plus njegovi libretisti Giuseppe Adami i Renato Simoni, napisali poznatu operu.

Princeza Turandot zapravo potječe iz perzijske zbirke priča o 1001 danu (ne, nije riječ o zabuni – Priče iz 1001 noći koje opisuju bitku za život Šeherezade, žene cara Šehrijara, sestrinska su zbirka sličnog profila), a radi se princezi koja naređuje da se udvaračima, ako ne znaju odgovoriti na pitanja –z agonetke koja im postavlja, odrubi glava. Ona se zaklela da nikad neće dopustiti nijednom muškarcu da je posjeduje, odajući time počast davno preminuloj pretkinji koju je ubio i silovao stranac.

I dok je Schillerova junakinja opisana kao žena koja najviše drži do svojih moralnih načela, zbog kojih mrzi muškarce, u Gozzijevoj satiričnoj verziji, princeza je opisana kao ćudljiva i okrutna, no to se mijenja kad se zaljubi u tatarskog princa Kalafa. Je li ljubav prema Kalafu dovoljno jaka da mu promijeni sudbinu, ili sama priča donosi još neki zanimljivi obrat, možete provjeriti u Gavelli.

autorski tim
Mihail Lozinskiprevoditelj
Carlo Gozzitekst
Zvonimir Kosinjskifotografija
Fikret Cacanprevoditelj adaptacije
Vasilij Senjinredatelj
Dejan Veličkovićprojekcije
Vanja Cuculićvizualni identitet predstave
Mirena Keka Katonaorganizator
Snježana Majdakšaptač
Ina Krklecinspicijent
Dubravko Mihanovićdramaturški suradnik
Đurđa Škavićjezični savjetnik
Frano Đurovićskladatelj
Marita Ćopokostimograf
Zdravko Stolnikoblikovanje svjetla

izvođači
Ana KvrgićZara
Antonija Stanišić ŠperandaZelima
Barbara NolaTruffaldina
Đorđe KukuljicaBrighella
Filip ŠovagovićPantalone
Hrvoje KlobučarKalaf
Ivana BolančaAdelma
Ivana RoščićTurandot
Jelena MiholjevićSkirina
Nenad CvetkoTimur
Ranko ZidarićBarah
Sven MedvešekAltoum

  • Žali bože para. Senjin bi trebao zatvoriti dućan, makar kad je Hrvatska u pitanju. Možda je vrijeme da uvezemo nešto novo ako se već uvesti mora. Predstava je besmislena; priča razvučena i razlivena (koga to zanima), gluma prosječna i stilski neujednačena (koji je ovo žanr uopće), režija nevjerojatno staromodna što u konačnici daje jednu vrlo dosadnu tvorevinu od nekih 2 sata s pauzom. Što to hrvatskom kazalištu treba, pitamo se mi, njegovi sudionici i porezni obveznici. To je još jedna u nizu predstava koje će doći i proći kao da ih nikad nije ni bilo. Baš kao ni tog gore spomenutog utrošenog novca koji je otiš’o u vetar.

Odgovori