Autorska večer Milka Šparembleka

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Nakon više od desetljeća, živući klasik domaće plesne i koreografske scene, Milko Šparemblek vraća se na scenu HNK u Rijeci, projektom koji spaja Frederica Chopina i Belu Bartoka.

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
izvođači uloge
Andrei KötelesSusret Frederica i George Sand; Mandarin
Anka PopaPoloneza; Skinite šešir; Susret Frederica i George Sand
Anna PonomarevaKvartet; Valcer
Ashatbek YusupzhanovKvartet; Susret Frederica i George Sand; Valcer; tri Razbojnika; dva Kavalira
Balet HNK Ivan pl. Zajca RijekaAlarm (opasnost); Tragična Varšava i poloneza kao himna
Cristina Dicu LukanecDjevojka
Deana MarčićPoloneza; Skinite šešir; Susret Frederica i George Sand
Irina KötelesPoloneza; Duet; Skinite šešir; Kvartet; Susret Frederica i George Sand
Laura PopaDjevojka
Leonid AntontsevSusret Frederica i George Sand
Marina GrgurićPoloneza; Skinite šešir; Susret Frederica i George Sand; Susret Frederica i George Sand
Oxana BrandibouraPoloneza; Skinite šešir; Susret Frederica i George Sand
Paula RusPoloneza; Duet; Kvartet
Roberto Barbosa PereiraDuet; Kvartet; Dijalog; Pijanist - plesač
Sabina Voinea VukmanPoloneza; Kvartet; Valcer
Staša ZurovacMandarin
Svebor ZgurićKvartet; Valcer
Svetlana AndrejčukPoloneza; Skinite šešir; Susret Frederica i George Sand
Tanja TišmaPoloneza; Skinite šešir; Susret Frederica i George Sand
Tomaš DanielisKvartet; Susret Frederica i George Sand; Valcer; tri Razbojnika
Valerij RasskazovSusret Frederica i George Sand; dva Kavalira
Vitali KlokMladić
Vladimir de Freitas RosaDuet; Kvartet; Dijalog; Pijanist - plesač; tri Razbojnika

Riječku Autorsku večer Milka Šparembleka čine, naime, koreoakt 'Epitaf za Frederica' i balet 'Čudesni mandarin', od kojih prvi naravno nastaje na glazbu Frederica Chopina, a drugi prema poznatoj partituri Bele Bartoka. Zbog glazbene kontradikcije beskrajnih finesa Chopinova klavirskog opusa te brutalnosti Bartókove glazbe postoji vrlo zanimljiva oprečnost koja daje dvije kompletno različite plesne izvedbe, tvrdi Milko Šparemblek.

Epitaf za Frederica, kako mu i ime kaže, rezultat je Šparemblekove fascinacije Chopinovom glazbom i životom: Slava i uspjeh u velikim gradovima, čudesan klavirski opus, strast, tragičnost i ljepota epohe koju zovemo romantičnom, kompleksni odnosi sa svijetom i okolinom, burna veza sa George Sand, komadanje Poljske...

Za Čudesnog mandarina Bele Bartoka, kojeg je nakon praizvedbe u Kölnu 1926. godine, gradonačelnik Adenauer zabranio zbog skandaloznog libreta, Šparemblek kaže da je 'uz Posvećenje proljeća Igora Stravinskog, bez sumnje najsnažnije glazbeno djelo pisano za balet u 20. stoljeću'. U Šparemblekovoj koreografiji posljednji je put u nas premijerno izveden 25. 1.2001. na sceni HNK u Zagrebu, a u toj je produkciji (kao što će biti slučaj i s ovom riječkom), naslovnu ulogu igrao (i za nju dobio nagradu Oskar Harmoš) - današnji ravnatelj riječkog Baleta - Staša Zurovac.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE