Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > Je li ‘Kontesa’ skrivila ostavku ravnatelja Komedije?

Je li ‘Kontesa’ skrivila ostavku ravnatelja Komedije?

Najskuplje zagrebačko gradsko kazalište početkom je ove godine naprasno ostalo bez ravnatelja, jer je omiljeni i po svim zasad poznatim parametrima iznimno uspješni Krešimir Batinić, podnio nepozivu ostavku.
Share on facebook
Share on twitter

Zagrebačko gradsko kazalište Komedija najveći je i najskuplji gradski kazališni pogon, ne računamo li Hrvatsko narodno kazalište čije vlasništvo grad dijeli s državom. Osim što je najizdašnije financirana, Komedija je godinama figurirala i kao najveći gubitaš u zagrebačkoj kulturi s minusom od preko 5 milijuna kuna, te jedan od dva domaća teatra s najdugovječnijim ravnateljima: Niko Pavlović tu je kuću vodio punih 27 godina, da bi onda bio smijenjen i to tek iz drugog pokušaja, u prilično bizarnim okolnostima.

Njegova nasljednika gradske su vlasti uspjele odabrati tek iz trećeg pokušaja, a odabir je konačno u proljeće 2017. pao na mladog i iznimno cijenjenog dirigenta Krešimira Batinića. Iako su se odmah po imenovanju u kuloarima pojavile sumnje u njegovu sposobnost da zauzda golemi i (barem financijski) problematični Komedijin pogon, Batinić je uz veliku potporu zaposlenika odmah krenuo u uvođenje reda, a odobren je i projekt rekonstrukcije gledališta vrijedan gotovo milijun kuna.

No, niti dva mjeseca po imenovanju, gradonačelnik Zagreba svim je problemima koje je Batinić zatekao u Komediji dodao još jedan i to - golemi. Ničim izazvan Bandić je Komediji odlučio pripojiti prostor nekadašnjeg VIP kluba na glavnom gradskom trgu, a koji je uskoro - barem kad su financijska ulaganja u pitanju - postao gradonačelnikov prioritet među gradskim kulturnim projektima.

U studenom 2017. objavljeno je kako nekadašnji VIP postaje jazz & cabaret klub Kontesa, a Bandić je najavio i da će tamošnji glazbeni program voditi Matija Dedić, dok će za onaj kabaretski biti zadužen - Miro Ungar! Malo potom ime Matije Dedića prestalo se spominjati, no ne i ono vremešnog Ungara, na čijoj je proslavi 80. rođendana Bandić i došao na tu velebnu ideju.

Uslijedio je cijeli niz golemih ulaganja u Kontesu čije je javno funkcioniranje neprestano odavalo dojam zasebnog pogona posve nepovezanog s Komedijom, ali čvrsto prikopčanog na gradski proračun. U samo tri mjeseca Grad je, naime, u taj klub uložio više od 2.1 milijuna kuna i to redovito arbitrarnim odlukama samog gradonačelnika. Tako je, među inim, uložen golem novac u kupovinu ostakljenih terasa da bi se tek potom tražilo zakupca za ugostiteljsku djelatnost na tim istim terasama, a odabir je na koncu pao na jednu od tvrtki koje 'vladaju' sad već ozloglašenim zagrebačkim Adventom.

Samo do lipnja 2018. godine  Bandić je u Kontesu, uz već spomenutih 2.1 milijuna kuna, uložio još i dodatnih 582.790,00 kn programskih sredstava, čime je taj jazz i cabaret klub nadmašio i ukupna godišnja izdvajanja Grada Zagreba za primjerice Teatar &TD.

U studenom se pak ispostavilo da porezni obveznici razglas i rasvjetu u ‘Kontesi’ plaćaju 48.625,00 kn. Mjesečno. Premda je prema svjedočenju bivšeg najmoprimca istog prostora, u trenutku kad je nekadašnji VIP klub preuzeo Grad Zagreb prostor bio u potpunosti i razglasno i rasvjetno opremljen. Što je s tom opremom, kao i s koncertnim klavirom koji se nalazio u prostoru, ne zna se ni danas, no u studenom 2018. nakon više mjesec plaćanja golemih troškova najma opreme Grad odlučio dodatno uložiti u Kontesu te je za nabavu opreme izdvojio još 180.000,00 kn.

Ni to nije bilo dovoljno, pa je u prosincu 2018. gradonačelnik Zagreba Milan Bandić, svojim aktom od 29. studenoga (opet mimo bilo kakvog natječaja), Kontesi odobrio još 381.000,00 kn iz gradskog proračuna, čime je taj klub na koncu 2018. službeno imao na raspolaganju više programskih sredstava nego primjerice Zagrebačko kazalište mladih ili Satiričko kazalište Kerempuh!

Batinić je, pak, cijelo to vrijeme intenzivno radio na dovođenju Komedije u red, pa je tako već u rujnu 2018. godine - za razliku od svog prethodnika - objavio detaljan godišnji program kuće, privodio kraju radove na sanaciji gledališta, te smanjio broj izvedbi, ali i povećao njihovu isplativost čime je značajno srezao postojeći minus. I kad se činilo da mu uspijeva koliko-toliko držati konce u rukama, kazalište je naprasno i bez objašnjenja napustila njegova najveća zvijezda - Dražen Čuček.

Iz financijskih je izvješća razvidno da je Komedija 2018. završila s minusom tek nešto manjim od milijun kuna, ali i dodatnom financijskom injekcijom Grada u iznosu od čak  3.4 dodatnih milijuna kuna. Kako je pak izgledalo poslovanje u 2019. saznat ćemo najranije 1. veljače kada bi izvještaji trebali biti objavljeni po sili zakona. No, i prije predaje istih i petnaest mjeseci prije konca mandata, Krešimir Batinić odlučio je da mu je svega dosta i podnio neopozivu ostavku na mjesto ravnatelja, a u šturim objašnjenjima za medije kao razlog odlaska naveo je narušeno zdravlje.

Neosporno je, međutim, kako je Batinić u mandatu bio prisiljen odgovarati i za poslovanje Kontese, u kojoj usprkos golemim ulaganjima sporadično igraju tek dva Komedijina naslova - 39 stepenica i Najstariji zanat, dok većinu programa čine kabaretski nastupi već spominjanog Unagra.

Dapače, u gorenavedenom programu sa služene Facebook stranice Kontese (a koja je ključni komunikacijski kanal tog kluba), nema čak ni dviju izvedbi Komedijine nedavno premijerno izvedne predstave Najstariji zanat, a koje Komedija na vlastitim web stranicama najavljuje upravo u Kontesi i to 27. i 28. siječnja!

Da stvar bude bolja, Kontesa ni inače u javnoj komunikaciji i načinu poslovanja ne samo da ne odaje dojam pripadnosti Komediji, već i danas više djeluje kao privatni projekt supružnika Ungar iako je nejasno temeljem kojih natječaja i kriterija su se njih dvoje našli na tim pozicijama.

 

Grad bi sada trebao imenovati vršitelja dužnosti ravnatelja Komedije, no kad će i koga odabrati za tu poziciju još je nepoznanica. Tim više što mudri gradski oci još uvijek nisu imenovali nasljednika ili nasljednicu Dorice Nikolić u Kazališnom vijeću, a nakon što je ista preminula prošlog srpnja. Na samim stranicama Komedije posljednji zapisnik Kazališnog vijeća onaj je iz veljače (!) prošle godine, premda je upravo na zahtjev Kazališnog vijeća gradonačelnik Bandić i odobravao sva prethodno spomenuta golema ulaganja u Kontesu.

Bilo kako bilo, prvi idući trenutak istine za Kontesu i za Komediju, bit će 1. veljače.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI