Naslovnica > PREDSTAVE > (Samoća) ipak je san

(Samoća) ipak je san

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Neobjavljeni roman Sime Mraovića inspirirao je Ljiljanu Gvozdenović koja je baš po njemu stvorila plesnu predstavu kojom obilježava 35 godina umjetničkog djelovanja.
autorski tim funkcija
Simo Mraovićautor teksta
Valentina Geigesasistent koreografa
Luka Sorkočevićskladatelj
Antonín Dvořákskladatelj
Boris Papandopiloskladatelj
Richard Wagnerskladatelj
Ludwig Minkusskladatelj
Pietro Mascagniskladatelj
Dženisa Medvedec Pecotićkostimograf
Josip Levačićoblikovatelj svjetla
Emina Tataragićasistent kostimografa
Igor Pauškaautor videa
Andrei Izmestjevasistent koreografa
Tomislav Stojkovićskladatelj
Ljiljana Gvozdenovićautor teksta
Ljiljana Gvozdenovićkoreograf
Ljiljana Gvozdenovićredatelj

Povodom obilježavanja 35 godina umjetničkog djelovanja Ljiljane Gvozdenović u  zagrebačkom HNK premijerno će zaigrati predstava  (Samoća) ipak je san, čiji je jedan segment već praizveden i to - u tokijskom Valentino Dance Centru na International Gala večeri u svibnju 2009.

Predstava je inspirirana neobjavljenim tekstovima iz romana 'Doktor Biblija'  u prosincu 2008. preminulog novinara i književnika Sime Mraovića. Prema riječima autorice:'... tekstove koji se koriste u ovoj predstavi pročitala sam prvi put u dnevnom tisku nakon smrti pjesnika i pisca Sime Mraovića. Vrlo su mi bliski. Nisam ih pokušala pokretom tumačiti i uobličiti, oni su poticaj za događaj. Razmišljanja o snu i smrti... gdje je granica... i gdje smo zapravo kada sanjamo.. ili kada smo mrtvi... Lice čovjeka u snu. Podsvjest?Skrovišta običaja i nasljeđa . Živimo, sanjamo ili sanjamo da živimo. Buđenje ponekad donosi olakšanje… Ipak je san...'

Osim tekstova Sime Mraovića,  u predstavi se  koriste  skladbe različitih  skladatelja: Luke  Sorkočevića, Ludwiga  Minkusa, Pietra Mascagnia, Antonina Dvoraka, Borisa Papandopula i Richarda Wagnera, a osim plesača u predstavi igraju i operna pjevačica Ivanka Boljkovac, te član Drame HNK - Tomislav Stojković.

"Ni zdravlje nije jamac sreće. Osvrnite se pa ćete čuti jad i kuknjavu nad svojom sudbinom iako se radi o zdravim ljudima. Ako pridodamo i one koji neprestano cvile, a džepovi su im puni para, možemo zaključiti da živimo u vrijeme kada će samo budala priznati da mu je dobro, da je zadovoljan životom i da pristojno živi. Iako skršen, ja sam valjda jedna od tih budala"...
Simo Mraović

***

Autorica predstave Ljiljana Gvozdenović rođena je 1955. u Vinkovcima, u Zagrebu završava Školu za klasični balet 1974.godine i dobiva angažman u Baletu HNK-a u Zagrebu. Početkom osamedesetih boravi u Kijevu gdje igra u baletima  'Labuđe jezero' i 'Giselle'. Po povratku u Zagreb dobiva status prve solistice zagrebačkog baleta. Ljiljana Gvozdenović surađivala je s poznatim baletnim pedagozima i koreografima poput Natalije Dudinskaje, Waczlawa OrlikowskogMilka Šparembleka, osim sa zagrebačkim baletom  na svjetskim pozornicama gostvala je i surađivala s skupinom 'Ballet International Berlin'.

Od 1993.godine  kao baletna majstorica i asistentica radi s  mnogim koreografima  na repertuarnim baletnim predstavama zagrebačkog HNK-a.

Od 1995. godine često surađuje s Baletom HNK-a u Splitu, gdje  na scenu  postavlja balete 'Giselle', 'Ščelkunčik', 'San ivanjske noći', 'Kuću pokraj mora', te u sezoni 1998./99. obnaša dužnost ravnateljice baleta.  Do danas radi kao baletna majstorica, pedagoginja i koreografkinja  u  zagrebačkom Baletu.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter