Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > ‘Impresivna upravljačka karijera’ ili kako je Srećko Šestan ostavio HNK Rijeka u minusu od 2.179.810 kn

‘Impresivna upravljačka karijera’ ili kako je Srećko Šestan ostavio HNK Rijeka u minusu od 2.179.810 kn

Kandidat kojeg je Kazališno vijeće HNK Split odlučilo odabrati za intendanta zbog 'impresivne upravljačke kazališne karijere', ostavio je za sobom pozamašan minus kad je posljednji put vodio neki nacionalni teatar. [DOKUMENTI]
Share on facebook
Share on twitter

Kazališno vijeće HNK Split odlučilo je 3. prosinca nakon više od 14 mjeseci agonije i nekoliko ponovljenih natječaja, Gradskom vijeću Splita predložiti da intendantom te nacionalne kazališne kuće imenuje Srećka Šestana.

Šestan, aktualni ravnatelj Gradskog kazališta Zorin dom u Karlovcu, u očima Kazališnog vijeća HNK Split bio je daleko bolji kandidat od člana ansambla Drame tog istog teatra, Vicka Bilandžićai ekonomista Filipa Glavine. I to usprkos činjenici da po vlastitom priznanju uopće nije preuzeo natječajnu dokumentaciju, dakle temeljne financijske, programske i kadrovske parametre koje bi kandidaturom trebao zadovoljiti. U izjavi za medije Šestan je potonju činjenicu 'rutinski' otklonio, ustvrdivši da je sve bitne podatke o poslovanju HNK Split pronašao na internetu, odnosno u materijalima sjednica splitskog Gradskog vijeća.

Sitan je problem - prvi - što to nikako ne može biti istina.

Naime, Šestan bi kao bivši pomoćnik ministra kulture trebao znati da u izvještajnim materijalima kazališta nema ni slova o stvarnom kadrovskom stanju splitskog HNK, a koje je pak - prema svim izvješćima - jedan od ključnih problema kuće. Zbog premalo zaposlenih HNK Split svoje ansamble kontinuirano nadopunjava vanjskim suradnicima, što poslovanje čini ne samo značajno skupljim nego i organizacijski kompleksnijim i - nestabilnijim.

Sve to, međutim, nije spriječilo Kazališno vijeće da u obrazloženju odabira Šestana navede:

Iz priložene natječajne dokumentacije razvidno je kako Srećko Šestan ima impresivnu upravljačku kazališnu karijeru. U njegovom dugogodišnjem umjetničko-upravljačkom djelovanju spajaju se poznavanje kazališta iznutra i snalaženje unutar nacionalnih kulturnih politika u čijim kreiranjima je dugo vremena i sam sudjelovao, a aktivno sudjeluje i danas. S tim kvalifikacijama poznavanja svih segmenata kazališnog života na lokalnoj i nacionalnoj razini, smatramo da u sinergiji sa svim dionicima, ne samo kazališnog već i općenito kulturnoga života grada Splita, a posebno s osnivačem splitskog HNK, Gradom Splitom, odnosno Gradskim vijećem i Upravom Grada Splita, može osigurati u budućnosti organizacijsku preobrazbu i umjetnički polet i razvoj HNK Split. Njegovo je iznimno iskustvo jamstvo da će znati upravljati ljudskim resursima i unaprijediti kulturu marketinškog poslovanja uz zadržavanje u zadanim financijskim okvirima.

Posljednju rečenicu priopćenja Kazališnog vijeća odlučili smo provjeriti na primjeru prethodne intendanture Srećka Šestana u nekom nacionalnom teatru, točnije onom Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci, koje je vodio od 1999. do ožujka 2003. godine.

Kako smo već objavili, Zarez je te 2003. detaljno pisao o činjenici da je Šestan riječki HNK ostavio u dugu od preko 3 milijuna kuna, pa je njegova 'nasljednica' Mani Gotovac tražila od Grada Rijeke da taj minus pokrije i osigura joj clean start, što se i dogodilo.

Dapače, zatražili smo od Grada Rijeke službene podatke o financijskom poslovanju HNK Ivana pl. Zajca u svim godinama intendanture Srećka Šestana, zaključno sa ožujkom 2003. Jer ga je tad naslijedila Mani Gotovac kojoj je Grad Rijeka gentlemenski 'počistio' dugove prethodnika. Rečeni podaci stigli su nam danas i izgledaju ovako:

Dakle, nema dvojbe da je Šestan (a koji je dužnost intendanta HNK u Rijeci napustio u ožujku 2003.), kazalište ostavio u milijunskom dugu, točnije u minusu od 2.179.810,00 kn.

I to usprkos činjenici da je 'naslijedio' kazalište bez dugova i da je u 2002. godini Grad Rijeka izdvajanja za HNK povećao za 131.547,00 kn. Dapače, prema izvješću o izvršenju proračuna Grada Rijeke za 2002 godinu, razvidno je da su u posljednjoj godini Šestanova mandata naglo i neobjašnjivo za čak 53% nabujali troškovi, zbog čega su otkazane dvije planirane premijere:

Izvješće-o-izvršenju-Proračuna-Grada-Rijeke-za-2002.-godinu

Kad su pak ovih dana novinari Šestana pitali da im objasni te 'repove', lakonski je odgovorio:

To je sve kako se promatra. Ja sam to i Kazališnom vijeću objasnio. Tada su se provlačile različite informacije, ali nisu bili objavljeni točni podaci.

 

Podaci koje smo o dugovima objavili u ovom tekstu objavili stigli su nam danas iz Grada Rijeke. Ako nisu točni očekujemo da Šestan tuži Grad Rijeku. U suprotnom, bit će jako zanimljivo čuti kako ih misli objasniti. Ali još više što će o svemu reći aktualni saziv Kazališnog vijeća HNK Split, a poglavito zastupnici u Gradskom vijeću Splita, koji su - da se ne zaboravi - posljednjeg kandidata za intendanata, Ivana Lea Lemu, odbili zbog navodno nedovoljno ambicioznog sanacijskog plana dugova koje su nagomilali prethodni intendanti!?!

Dok se sve to ne dogodi, evo kako je Srećko Šestan na polovici intendantskog mandata u riječkom HNK dvotjedniku Vijenac obrazlagao svoje viđenje rješenja problema financiranja nacionalnih teatara:

Nas sada uglavnom financira Grad, koji daje 82 posto prihoda, a svega 8 posto daje nam Ministarstvo kulture. Od ukupno potrebna novca mi sudjelujemo sa čak 25 posto, dakle naša je obveza prema gradskom proračunu namaknuti 25 posto sredstava iz ostalih izvora — Ministarstva kulture, prodaje ulaznica, sponzora... Moj je prijedlog da se u okviru novoga kazališnog zakona uvede drukčiji sustav financiranja, u kojem bi materijalno-režijske troškove pokrivao državni proračun, a programe i investicijsko održavanje Grad. Na taj bi se način sva četiri nacionalna kazališta izjednačila u startnim osnovama. S druge strane, građani bi plaćali program koji gledaju i održavali zgradu koja je u vlasništvu grada. Osim toga, u tom bismo slučaju za ostale kulturne djelatnosti u gradu oslobodili gotovo 50 posto sredstava što ih sada trošimo iz gradskoga proračuna i time poštedjeli Ministarstvo kulture da se svaka gradska kulturna manifestacija javlja i na državnom proračunu sufinanciranja. Ove nas je godine financijski izvuklo povećanje produkcije, racionalizacija troškova, krpanje rupa gdje je novac curio nepotrebno, dakle, unutarnjom reorganizacijom i racionalizacijom poslovanja uspjeli smo uštedjeti i sačuvati dovoljno novca, koji smo usmjerili u programe, a kako smo povećali broj programa to nam je donijelo malo veći prihod na blagajni, tako da vlastitim prihodima pokrivamo programsku produkciju. To može kratkotrajno funkcionirati, ali nije dobro jer taj novac ne bi trebalo ulagati u osnovnu djelatnost, nego u unapređenje naših dodatnih aktivnosti: gostovanja, eventualnih odlazaka na festivale, angažiranja stranih umjetnika... Gradski i državni proračun trebali bi ostvariti dovoljno prihoda da se u kazalištu financira njegova osnovna premijerna djelatnost.

Slučajno ili ne, na ovaj je svoj prijedlog Šestan zaboravio čim je postao pomoćnikom ministra kulture.

Možda ga se u Splitu opet sjeti.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

One Response

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI