Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > [ANALIZA] Najveći hitovi zagrebačkih javnih kazališta u 2017.

[ANALIZA] Najveći hitovi zagrebačkih javnih kazališta u 2017.

Koje su predstave zagrebačkih gradskih kazališta najviše izvođene prošle sezone, koje su imale najviše gledatelja, a koje najveću prosječnu popunjenost gledališta? [INFOGRAFIKE]
Share on facebook
Share on twitter

U nastavku analize Izvješća o izvršenju programa javnih potreba u kulturi u 2017. godini Grada Zagreba, bavimo se naslovima koji su privukli najviše gledatelja, imali najviše izvedbi i/ili najveću prosječnu popunjenost gledališta.

Pogledajmo prvo kako su same uprave gradskih kazališta tretirale vlastite repertoarne naslove, odnosno koje su od njih najčešće stavljale na program, procjenjući valjda da će s njima imati i najviše uspjeha:

Rekorder s najvećim brojem repriza je predstava Traži se novi suprug, koja je u matičnoj kući Kerempuh u 2017. igrala čak 45 puta! Uz taj, Kerempuh ih na ovom popisu najizvođenijih naslova u godini ima još tri. Dapače, od svih gradskih kazališta koja proizvode predstave za odrasle, na ovom popisu našlo se još samo jedno - Komedija, s licencnim mjuziklom Mamma Mia!, a koji je u matičnoj kući (dakle ne računajući gostovanja), u 2017. izveden čak 30 puta. Sve ostale predstave s velikim brojem izvedbi u matičnim kućama naslovi su repertoara kazališta za djecu mlade, a među njima prednjači Mala sirena u Žar ptici.

Koliko su se pak očekivanja uprava kazališta poklopila s onima publike, odnosno koliko su rečeni naslovi bili gledani? Prije no iznesemo te podatke važno je napomenuti kako zagrebačka gradska kazališta imaju gledališta drastično različitih kapaciteta koja variraju od 90-tak do 512, pa primjerice da bi dostigli istu količinu gledatelja u Kerempuhu svoju dvoranu moraju napuniti jednom, a u ZKM - dva puta.

S tim na umu, evo popisa naslova s najvećim ukupnim brojem gledatelja u matičnim kućama (ponavljamo, ne računajući gostovanja):

I ovdje uvjerljivo vodi Kerempuhov Traži se novi suprug i to sa 17.093 gledatelja, što bi trebalo značiti da je uprava dobro pogodila ukus publike programirajući taj naslov i stavljajući ga učestalo na repertoar. Kerempuh, a koji ima najveće gledalište od svih gradskih teatara, dominira i ostatkom popisa s još tri naslova, ista ona koja su najčešće i izvodili u prošloj godini, a u stopu ih slijedi Komedija s tri mjuzikla - već spomenutim licencnim Mamma Mia!, potom klasikom Kneginja čardaša te što je posebno zanimljivo jednim posve domaćim proizvodom, mjuziklom Byron.

No, uzmemo li u obzir da Komedija ima kapacitet od 438 mjesta u gledalištu, a ZKM u velikoj dvorani tek 268, prilično je impresivan podatak da se u Top 10 predstava s najviše gledatelja plasirala i tamošnja Črna mati zemla, tim više što ZKM u repertoarnoj rotaciji ima dvadesetak naslova. Preostala dva naslova s ovog popisa predstave su dječjih kazališta i njihov uspjeh nije moguće linearno uspoređivati s preostalim produkcijama, ako ni zbog čega drugoga onda zbog činjenice da publika tih predstava ne odlučuje sama o tome što će ići gledati. Stoga bi u slučaju predstava Maša i Božić i Mala sirena bilo uputnije govoriti da su uprave Trešnje i Žar ptice pogodile ukus roditelja i staratelja, odnosno pedagoga koji odlučuju na koje predstave vode djecu.

Na koncu, opet imajući u vidu veličine gledališta, pogledajmo koje su to predstave imale najveći prosječni broj gledatelja po izvedbi:

U toj su kategoriji Komedija i Kerempuh neprikosnoveni i opet zbog veličine gledališta, no zanimljivo je pogledati koji su to naslovi bili najveći hitovi po ovom kriteriju. Od 7 Komedijinih naslova s ovog popisa, čak tri su koncertno- revijalnog karaktera! Primjerice poseban program Broadway, koji je prema službenim statistikama izveden samo jednom, bio je ispunjen do posljednjeg mjesta, a slično je bilo i s nešto češće izvođenim Operetnim Expressom i programom Zabavljač u spomen na Vladu Štefančića. No, sama činjenica da Komedija prednjači na ovom popisu pokazuje kako je odluka aktualnog ravnatelja da smanji broj izvedbi u korist njihove popunjenosti bila i više nego ispravna i opravdana.

Kerempuh pak najbolje 'puni' predstavu Spektakluk iz 2011. godine, koja relativno rijetko igra, ali su zato njezini protagonisti Tarik Filipović i Rene Bitorajac gotovo svakodnevno na malim ekranima.

Za kraj, recimo kako bi uzevši u obzir sve različitosti gradskih teatara, za pravu i konačnu sliku najvećih hitova trebalo izračunati i popunjenost njihovih gledališta. No, kapacitet istih nerijetko se mijenja za svaki pojedini naslov, pa tako u nekim produkcijama publika dijeli scenu s izvođačima, dok se u drugima predstava izvodi u više prostora odjednom. Stoga bi nam za točan izračun trebali detaljni podaci svakog od kazališta o kapacitetu gledališta za pojedini naslov, no njih do zaključenja ovog teksta - nažalost - nismo dobili.

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE