Wajdi Mouawad višestruko je nagrađivani pisac i redatelj kanadsko-libanonskog podrijetla, redoviti gost festivala u Avignonu i od 2016. ravnatelj pariškog Théâtre national de la Colline. Njegov tekst Incendies iliti Požar iz 2003. godine u film je 2011. pretočio Denis Villeneuve te njime zaslužio i nominaciju za Oscara.
Isti tekst od lani se nalazi na repertoaru budimpeštanskog kazališta Radnóti Miklós, a ta produkcija stiže na gostovanje i u Hrvatsku, točnije u ZKM u kojem su naziv predstave odlučili prevesti kao - Naša majka.
Radnja se usredotočuje se na dvije generacije jedne obitelji, majku koja je nakon rata emigrirala u Kanadu, i dvoje njezinih blizanaca, koji su odrastali u Kanadi i nemaju izravno iskustvo rata, ali sjećanje na rat utječe na njihove živote. Radnja se odvija u obliku istrage: majka Nawal u oporuci obavještava djecu da im je otac još živ i da imaju brata. Od njih traži da pronađu preostale članove obitelji i da svakom od njih daju pismo koje im je namijenila. Nerado pristajući, ne mogavši izbjeći teret prošlosti, Jeanne i Simon tragajući za korijenima otkrivaju majčinu priču: uranjaju u horor rata i počinju razumijevati zašto je majka odlučila pobjeći u tajnosti i šutnji.
Otkrivajući prošlost, Wajdi Mouawad približava okružje libanonskih ratova – doba u kojem se sukobi između Libanonaca i palestinskih doseljenika pretvaraju u dvadesetpetogodišnji rat. Drama se ne koncentrira na specifičnu povijesnu stvarnost, nego rastvara poetski potencijal teme kojom se bavi, što ju čini univerzalno važnim i sjajnim djelom. Osim što prikazuje svirepost rata, njegovu destruktivnost, predstava se usmjerava na pitanja spoznavanja i sjećanja. Napustivši dom, selo puno prepreka, Nawal se prvi put u životu izdvaja među rođacima učeći čitati i pisati, na što ju je potaknula baka. Vrativši se, urezuje njezino ime na nadgrobni spomenik, čuvajući tako sjećanje na nju. Učenje, pisanje i dokumentiranje imovina su koja Nawal pomaže u težnji za višim životnim standardom i prosvijetljenim mišljenjem. Budući događaji međutim dovode u pitanje njezinu vjeru u ideale: izniman je izazov suočiti se s istinom i na kraju moći oprostiti.