Ljudski glas (ZKM)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Preispitivanje odnosa moći i žudnje u društvenim praksama i politikama feminizma, mačizma, patrijarhata, kapitalizma, tehnologije, pornografije, farmakologije i roda...

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Chris Krausautor predloška
Paul B. Preciadoautor predloška
Espi Tomičićasistent dramaturga
Jean Maurice Eugéne Clément Cocteauautor predloška
Bojan Đorđevredatelj
Siniša Ilićscenograf
Maja Mirkovićkostimograf
Goran Ferčecdramaturg

Nova predstava Zagrebačkog kazališta mladih Ljudski glas višeglasna je scenska cjelina koncipirana iz triju tekstnih predložaka: poetskog monologa Ljudski glas Jeana Cocteaua s kraja dvadesetih godina dvadesetog stoljeća, fragmenata epistolarno-ispovjednog romana I Love Dick autorice Chris Kraus objavljena 1997. te izabranih dijelova intimističko-teorijsko-filozofskog teksta Testo Junkie Paula B. Preciada objavljena na španjolskom 2008.

U ovom autorskom konceptu sva tri teksta povezuje ženski glas u pregovorima s nijemim muškim subjektom, odnosno njegovom društvenom konstrukcijom. Kod Cocteaua to je glas telefonom upućen izgubljenom objektu žudnje s kojim je nemoguće rastati se, monolog koji ispresijecan tišinama i stankama pokušava na životu održati posljednje minute već izgubljenje ljubavi. U epistolarnom, postmodernističkom romanu Chris Kraus glas žudnje pretočen je u pisma upućena idealiziranu muškom arhetipu kauboja-intelektualca s namjerom da ga se zavede i isprovocira njegov mačo-identitet. Preciado u svom teorijsko-filozofskom traktatu posvećenu raskrinkavanju kapitalističkih odnosa moći i procesa proizvodnje odlazi najdalje u preispitivanju konstrukcija spolnih i rodnih konvencija; apliciranjem testosterona na kožu pristupa vlastitom tijelu kao prostoru suvereniteta, slobode i eksperimenta, odnosno kao masi otpora društveno nametnutoj kontroli identiteta, seksualnosti i spolnoj predodređenosti.

Sva tri predloška intimno, strastveno i nadasve kritički preispituju odnose moći i žudnje u društvenim praksama i politikama feminizma, mačizma, patrijarhata, kapitalizma, tehnologije, pornografije, farmakologije i roda.

Projekt Ljudski glas ponovo okuplja autorski tim koji je u ZKM-u već surađivao na predstavi Pismo Heineru M., redatelja Bojana Đorđeva, pisca i dramaturga Gorana Ferčeca i vizualnog umjetnika Sinišu Ilića.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE