Don Juan u Sohou

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Fatalni zavodnik klasične literature u suvremenom ruhu prema Molieru, a sve iz pera Patricka Marbera i u režiji Slavice Knežević.

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Iris Tomićasistent produkcije
Patrick Marberautor teksta
Mirta Juriljprevoditelj
Willem Miličevićskladatelj
Marko Torjanacprevoditelj
Slavica Kneževićredatelj
Slavica Kneževićscenograf
Maja Đurinovićsuradnik za scenski pokret
Marita Ćopokostimograf
Deni Šesnićoblikovatelj svjetla
Deni Šesnićautor videa
izvođači uloge
Anja ĐurinovićElvira*
Bernard TomićCol
Dajana ČuljakMattie*
Damir KlemenićKip
Darko StazićLouis
Filip JuričićDJ*
Goran GuksićStan
Judita FrankovićLottie*
Karlo MrkšaPete* / Aloysius* / Skitnica*
Robert BudakPete* / Aloysius* / Skitnica*
Tesa LitvanElvira*
Vini JurčićLottie* / Mattie*
Živko AnočićDJ*

Lik Don Juana u književnost je uveo redovnik Tirso de Molina početkom 17. stoljeća u drami Prevarant iz Seville i kameni gost, a potom su se tim velikim ljubavnikom i njegovom sumnjom u Boga bavili podjednako dramatičari, novelisti, skladatelji, filmaši, ali i filozofi - od Goldonija, Hoffmanna, Byrona, Puškina, Dumasa, Mériméea, Kierkegaarda, Baudealirea, Shawa, Apollinairea, Čapeka, Horvátha, Rostanda, Frischa, Bergmana, Camusa, Frischa, Walcotta, Ivesa, Handkea, Saramaga i Marbera, preko Mozarta, Liszta, Straussa i Glucka pa sve do Buddya Hollya, Jarmuscha i - Pet Shop Boysa.

No, od svih tih interpretacija, najutjecajnija i i najslavnija ostala je ona Molièreova, a koju je slavni Francuz napisao kao posljednji dio svoje trilogije o hipokriziji (koju još čine  Škola za žene i Tartuffe). Praizvedena 1665. u Palais Royalu pod naslovom DomJuan oule Festin de pierre, s Molièreom u ulozi Sganarellea, zabranjena je nakon samo 15 izvedbi, iako je autor da bi to spriječio, drami u posljednji čas nadopisao kraj u kojem Don Juan, izazivač Boga, bude kažnjen. Neposredno pred Molièreovu smrt drama je objavljena u drastično cenzurinanoj verziji i takva se igrala sve do 1884. kada se na scene konačno vraća - izvornik.

Uzrok takve sudbine drame jest njezin glavni lik - Don Juan, obijestan zavodnik koji ne priznaje niti jedan autoritet, pa tako ni onaj Božji, a kojeg u stopu prati vjerni sluga Sganarelle. Don Juan zavodi žene bez obzira na njihov stalež, spreman im je obećati i brak kako bi ih osvojio, pa se na početku priče zaručuje Elvirom, ali mu ona brzo dosadi te je napušta i navlači na sebe bijes njezine braće koji ga žele ubiti. No, ni tu se ne zaustavlja već ismijava mrtvog čovjeka na njegovu grobu i poziva njegov kip na večeru, a isti se na njoj,začudo, i pojavljuje. Don Juan se za večerom pretvara da se obratio i povjerovao u Boga, no zbog svojeg licemjerja nestaje u paklenom ognju..

Don Juan u Sohou suvremena je transpozicija Moliereova Don Juana iz pera nagrađivanog britanskog suvremenog autora, Patricka Marbera u kojoj naslovni lik postaje DJ u kako i naslov kaže - londosnkom Sohou.

Predstavu u Teatru Exit režira Slavica Knežević koja o svom konceptu kaže:

'Naravno da se ne može nakon egzistencijalista, posebno Camusa, zaboraviti da je Don Juan, kao apsurdan čovjek (usamljen i uvijek stranac), rezultat stanja modernog društva kojemu u potpunosti odgovara. On kao lik ogoljava to društvo, skida maske svima ostalima koji se sakrivaju pod raznim iluzijama smislenosti, vrijednosti, tradicija, običaja, pravila i morala. Njegov pad ne predstavlja nikakvu katarzu, već upravo reafirmaciju apsurda; apsurdni svijet koji je stvorio apsurdnog čovjeka ubija tog istog čovjeka, a da ništa u tom svijetu ne mijenja i ne može promijeniti.

Za psihoanalitičare Don Juan je simbol čovjekovog kroničnog manjka zadovoljenja, ekstremni primjer duboko neispunjenog čovjeka, čovjeka koji ne može biti sam sa sobom jer u sebi nema ničega, već se posve predaje konstantnim zadovoljavanjima nikad zadovoljive strasti. On je naposljetku savršen primjerak konzumerističkog društva koji licemjerni svijet odbacuje ne prepoznajući u njemu savršenu dosljednost svojih vlastitih podsvjesnih želja.

Ovaj Don Juan danas je potpuno ambivalentan. On ni u jednom trenutku nije posve sretan ni posve nesretan, ni posve zadovoljen ni posve nezadovoljan, ni posve dobar ni posve zao. On zapravo postoji svakodnevno u nama svima.'

Naslovnu ulogu u alternaciji igraju Filip Juričić i Živko Anočić.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE