Naslovnica > VIJESTI > INFO > Što afirmirati? Što izvoditi?

Što afirmirati? Što izvoditi?

CDU od 18. do 20.3. u Zagrebu predstavlja projekt East Dance Academy, posvećen povijesti suvremenog plesa u Istočnoj Europi.
Share on facebook
Share on twitter

Projekt čiji je podnaslov 'Što afirmirati? Što izvoditi?', afirmira situacije i načine povijesnog pojavljivanja koreografskog mišljenja u neinstitucionalnim uvjetima. Kako kaže službeno priopćenje: 'u nedostatku ikakve institucionalne potpore, suvremeni ples se u socijalističkim društvima pojavljivao i probijao kroz različita umjetnička područja i umjetničke prakse. Ples je tako bio “ugošćen” u eksperimentalnom teatru i filmu, glazbi i umjetnosti performansa. Projekt EDA istražuje načine kojima je ples razvijao specifične strategije samoorganizacije, samoedukacije i političke aktivacije.'
Prezentacija projekta odvijat će se prema slijedećem programu:

18. 3. 2008.
CDU, Deželićev prilaz 26
20.00 h
Rekonstrukcije izložba-akcija Grupe šestorice – održavanje semantike javnog prostora

Autori projekta:
Jasna Žmak
Goran Ferčec
Teorijsko-analitički rad o izložbama-akcijama Grupe šestorice započet je s namjerom analize, istraživanja i afirmiranja koncepta izvebenog/performativnog u njihovim javnim nastupima u drugoj polovici sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća.
Analiza je usmjerena na izložbe-akcije ostvarene na području grada Zagreba koje su osim izlaska u javni prostor grada za cilj imale i oblik javnog izvođenja/djelovanja/kretanja.
Istraživanjem postojeće građe (fotografija, snimki, intervjua, kataloga, sakupljenih pisanih dokumenata, svjedočanstava) te njenom sistematizacijom otvorila se mogućnost rada na rekonstrukciji sakupljenog materijala te mogućim pronalaženjem novog referentnog i autorskog polja u sferi javnog prostora i njegove radikalne mijene u periodu od sedamdesetih godina prema kraju 20. stoljeća.
Arhiviranje i afirmiranje sakupljene građe konačni je cilj ovog teorijsko-analitičkog rada pri čemu kao osnovnu ideju nudimo koncept časopisa Maj 75 kao sumu sakupljenje građe i autorski materijal drugim autorima/izvođačima. Autorima je ponuđen sirovi materijal preko kojeg mogu teorijski prošititi ponuđenu građu i navedene performativne aspekte izložbe-akcije, te praktično preispitati njihovu moguću adaptibilnost u suvremeni kontekst javnog prostora.

19. 3. 2008.
mama klub, Preradovićeva 18
20.00 h
U suradnji s programom Vizualni kolegij

Filmski modusi koreografije

Istraživanje stratuma filmskog koreografskog mišljenja u domaćem narativnom i nenarativnom filmu polazeći od osnovnih povijesnih i teorijskih odrednica filmskog stroja i zapisa, filma kao odraza znanstvenog i filozofskog duha vremena: film i filozofija istodobno pokušavaju misliti pokret. Studije kontinuiteta pokreta koji opisuje figuru (ne figura u jedinstvenom trenutku) od predpovijesti, kronofotografije do estetike atrakcije. Filmska koreografija između kompozicije, mizanscene, raskadriranja i montaže u širem smislu: koreografije za kameru i koreografije kamere.
Afilmska i profilmska stvarnost: tijela u (filmskom) krajoliku, tjelesne figuracije u narativnom i nenarativnom filmu: tijelo kao lik, figura ili objekt (doslovno tijelo).
Plesni film ili ples filma u tipovima eksperimentalnog, avangardističkog filma: film umjetnika, apstraktni film, trans film, strukturalni, konceptualni.
Dva osnovna, oprečna modusa tjelesnosti u eksperimentalnom filmu: koreografija svakodnevnog i ceremonijalnog/svečanog tijela (Deleuze) u eksperimentalnim filmovima Vlade Kristla i Ivana Martinca.
predavanje: Tanja Vrvilo

20. 3. 2008.
mama klub, Preradovićeva 18
20.00 h

Rani hrvatski plesni film

uvodna riječ: Jelena Mihelčić
Program je sačinjen od 5 plesnih filmova nastalih između 50ih i 70ih godina prošlog stoljeća , a kojima su autori neki od najznačajnijih hrvatskih koreografa tog razdoblja poput Ane Maletić i Milka Šparembleka. Riječ je o prvim plesnim filmovima nastalim u Hrvatskoj.

1. Milan Katić, Tajna Dvorca I.B., 1951., 22'
2. Ana Maletić, Magije, 1966., 13'
3. Vera Maletić, Radiant, krajem 60-ih, 11'
4. Ana Maletić, Tri legende, 1971., 45' (isječak 10')
5. Milko Šparemblek, Fedra, 70-ih, 45' (isječak 8')

Projekt nastaje u suradnji: Allianz Kulturstiftung, Maska Ljubljana, Tanzquartier Beč, Nacionalni plesni centar Bukurešt, CDU - Centar za dramsku umjetnost (Zagreb)
Partneri: Teorija koja hoda (Beograd), INPEX (Stockholm), Art-radionica Lazareti (Dubrovnik), Kanuti Gildi (Tallin)
Projekt nastaje uz potporu Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI