Prosjačka opera (NP Sarajevo)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Kako kreativno zaobići plaćanje autorskih prava, a ipak se okoristiti istima? Predstava Kokana Mladenovića školski je primjer za to.

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Andrea Kuleševićkoreograf
Zulfikar Filandraasistent redatelja
Selma Štrboasistent koreografa
Nađa Sinićasistent scenografa
Anida Kapoasistent kostimografa
Kornélia Gólidramaturg
Tatjana Radišićkostimograf
John Gayautor predloška
Marija Kalabićscenograf
Kokan Mladenovićredatelj
Kokan Mladenovićautor songova
Irena Popovićskladatelj

Prosjačka opera ili Opera za tri groša (kako u kojem prijevodu), jedan je od najslavnijih kazališnih naslova 20. stoljeća. No, istovremeno to je i predložak čiji su vlasnici autorskih prava među najrestriktivnijima u svijetu (o cijeni da i ne govorimo), pa je gotovo nemoguće od istog napraviti 'pomaknutu' predstavu.

Kako 'kreativno' zaobići taj problem pokazuje produkcija Narodnog potorišta Sarajevo, a u režiji Kokana Mladenovića. Naime, umjesto da se 'gnjave' s reguliranjem autorskih prava na proslavljene materijale Bertolta Brechta i skladatelja Kurta Weila, Mladenović & co posegnuli su za dramskim predloškom koji je Brechta i inspirirao - dramom Johna Greya iz 1728. godine.

Doduše, ni njega nisu potpisali u 'podjeli' predstave, no njegovi zakonski nasljednici to im ne mogu prigovoriti. Potom je - kao uostalom i Brecht, Kokanović napisao novi predložak u suradnji s dramaturginjom Kornéliom Góli, a umjesto Weilovih skladbi narućio nove i to iz pera Irene Popović.

No, naslov, pa i priča ostali su isti i dobro poznati:

U središtu je radnje anti-junak Macheath koji se vjenča s Polly Peachum, što će pak ozlojaditi njezin oca, ‘kralja’ londonskih prosjaka, odlučnog da svog neželjenog zeta vidi na – vješalima. Iako će se isprva realizaciji tog plana ispriječiti gradski šef policije, Tiger Brown, Macheathov prijatelj iz djetinjstva, Macheath će na koncu ipak biti uhapšen i osuđen na vješala. Nekoliko trenutaka prije njegova pogubljenja, Brecht svom protagonistu, parodirajući vječne ‘sretne završetke’, upomoć šalje kraljične glasnike koji ne samo da ga oslobađaju već mu dodjeljuju i titulu baruna…

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE