Nova predstava Saše Božića inspirirana je dramom Jeana Geneta, francuskog dramatičara, romanopisca, esejista, političkog aktivista i - bivšeg zatvorenika. Sluškinje su njegovo najizvođenije djelo, a inspiraciju za njihov nastanak Genet je pronašao u crnoj kronici - u slučaju sestara Christine i Léa Papin koje su doista ubile svoju gazdaricu i njenu kćer te zaintrigirale čitavu lijevu intelektualnu scenu u Francuskoj koja je u tom činu prepoznala - klasnu borbu.
Claire i Solange su sluškinje koje u slobodno vrijeme, odnosno u vrijeme kad njihova gazdarica nije prisutna, međusobno igraju igru gospođe i sluškinje u kojoj isprobavaju plan za ubojstvo gazdarice. U tom svojevrsnom kazalištu u kazalištu, Claire preuzima ulogu gospođe, a Solange ulogu sluškinje. Komad tako ne govori o samom činu nasilja, već o neprestanom igranju nasilja.
O redateljskom pristupu službena najava kaže:
Bit komada leži u igranju uloga i izlasku iz nametnutih uloga, o hrabrosti biti netko drugi. Pitanje je, koja je razlika između sluškinje i gospođe? Redatelj kreće od posljednjeg pitanja u suptilnu analizu današnjice. Subverzija prepoznatljivih društvenih oblika dominacije, prisutnih u komadu, postaje temeljni problem predstave. Za svoje polazište uzima ono što u toj drami ostaje nereprezentirano: pobunu koja bi rezultirala emancipacijom sluškinja i potpunim napuštanjem mehanizama služenja.
Jean Genet jedan je od najradikalnijih francuskih pisaca u poslijeratnom periodu - većina njegovog opusa bavi se društveno prezrenim skupinama, djelomično inspirirano i iskustvom samog autora i njegovog života na rubu egzistencije. Njegove drame Crnci, Balkon i Paravani bave se temama spola, rase i revolucionarne politike. Svoju autobiografsku prozu natopljenu fikcijom Dnevnik lopova Genet je posvetio Jean-Paul Sartreu, a Sartre je zauzvrat objavio esej pod naslovom Sveti Genet - u knjizi Genet male krađe i prekršaje uspoređuje s religioznim, odnosno ritualnim činom, a većina zapleta vrti se oko muške prostitucije. U našoj arhivi možete naći vijesti o zamijećenim produkcijama Geneta u svijetu (Crnci Boba Wilsona, Sluškinje s Cate Blanchett), a prema našoj bazi podataka Sluškinje su u Hrvatskoj posljednji put odigrane 2013. godine i to na riječkoj Akademiji u režiji Staše Zurovca.