Black Swan

PRODUKCIJA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Mjesec dana nakon praizvedbe, u Zagreb stiže nova predstava lani za Europsku kazališnu nagradu nominiranog Gillesa Jobina. Predvodnik nove generacije europskih koreografa, pozivajući se na djelo Karla Poppera i uz zvuke DJ-a Cristiana Vogela, traži nemoguće – povratak plesu.
autorski tim funkcija
Gilles Jobinkoreograf
Daniel Demontoblikovatelj svjetla
Cristian Vogelskladatelj
Isabelle Rigatasistent koreografa

Gilles Jobin jedno je od onih, danas velikih europskih koreografskih imena, koja početke svojih karijera vežu upravo za Tjedan suvremenog plesa. Jobin je, naime s predstavom Braindace u Zagrebu gostovao još 2000. godine na 17.TSP, a odonda se u potpunosti etablirao kao predvodnik nove generacije europskih koreografa, što potvrđuje i njegova prošlogodišnja nominacija za Europsku kazališnu nagradu.

Black Swan najnovija je Jobinova predstava, praizvedena tek prije mjesec dana (21.04) u Genevi. Naslov je 'posudila' od Karla Raimunda Poppera, jednog od najvećih filozofa 20. stoljeća, evocirajući 'nemoguće' ili kako kaže Jobin, ' povratak na osobni pristup, više bliskosti sa tijelom plesača, bliže pokretu samom, bliže publici', u čemu mu pomaže i uživo izvođena i miksana glazba glasovitog DJ-a, Cristiana Vogela.

Gilles Jobin karijeru je započeo kao izvođač, surađujući s nekoliko švicarskih trupa, prije no što je 1993. postao su-ravnatelj Théâtre de l'Usine u Genevi. U sezoni 1995. / 1996. debitirao je kao koreograf i to u Madridu, trilogijom sola o identitetu: Bloody

Mary, Middle Suisse i Only You. 1997. sa partnericom, španjolskom umjetnicom La Ribot seli u London, gdje godinu dana kasnije kreira duet Macrocosm na sceni The Place. Istovremeno, postaje rezidentnim koreografom Arsenic Theatra u Lausanni i suradnikom londonskog Artsadmina.

U tom razdoblju Gilles Jobin definira svoj karakteristični stil, koji međutim istovremeno kontinuirano propituje izletima u vizualne umjetnosti i live art.

1999. postavlja A+B=X na festivalu Montpellier Danse i kreira Braindance koji će već iduće sezone predstaviti u pariškom Théâtre de la Ville, ali i na 17. Tjednu suvremenog plesa.

Odonda, njegov rad biva međunarodno priznat, a radikalni ga pristup čini jednim od predvodnika nove generacije europskih koreografa.

Stvara The Moebius Strip (2001.) kojim gostuje po cijelom svijetu, a godinu dana kasnije na sceni berlinske Schaubuehne i predstavu Under Construction.

2003. kreira TWO-THOUSAND-ANDTHREE za 22 plesača Ballet du Grand Théâtre de Genève, djelo koje "nadilazi i klasičnost i suvremenost" (M.C. Vernay - Libération) te Delicado za lisabonski Ballet Gulbenkian, 2004. i Steak House, 2005.

2006. postaje suradnik Bonlieu Scène Nationale u Annecyu, na kojoj kreira Double Deux te potom Text to Speech (2008.), djelo kojim istražuje nova područja poput tranzicijskih prostora, informacija i novih tehnologija.

Osim što stvara vlastite predstave, Gilles Jobin kreirao je i vlastitu trupu i njezno sjedište, Studio 44, prostor u kojem nudi profesionalnu poduku plesačima, pionirski se boreći za prepoznavanje suvremenog plesa u Švicarskoj.

Gilles Jobin dobitnik je brojnih prestižnih nagrada: In 1999. Zürcher Theater Spektakel dodijelio mu je ZKB Prize za "Braindance", a 2001. postao je prvi švicarski koreograf kojem je dodjeljena nagrada "Nouveau Talent Chorégraphique". Riječ je o priznanju koje svake godine dodjeljuje Vijeće SACD-a (Société des Auteurs et des

Compositeurs Dramatiques, Paris / Bruxelles / Montréal). U prosincu 2004. za svoj je rad dobio Culture Leenaards nagradu, a lani je bio nominiran i za Europsku kazališnu nagradu u kategoriji Nova kazališna realnost.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE