Login za korisnike

Black Swan

Mjesec dana nakon praizvedbe, u Zagreb stiže nova predstava lani za Europsku kazališnu nagradu nominiranog Gillesa Jobina. Predvodnik nove generacije europskih koreografa, pozivajući se na djelo Karla Poppera i uz zvuke DJ-a Cristiana Vogela, traži nemoguće – povratak plesu.

***

Gilles Jobin jedno je od onih, danas velikih europskih koreografskih imena, koja početke svojih karijera vežu upravo za Tjedan suvremenog plesa. Jobin je, naime s predstavom Braindace u Zagrebu gostovao još 2000. godine na 17.TSP, a odonda se u potpunosti etablirao kao predvodnik nove generacije europskih koreografa, što potvrđuje i njegova prošlogodišnja nominacija za Europsku kazališnu nagradu.

Black Swan najnovija je Jobinova predstava, praizvedena tek prije mjesec dana (21.04) u Genevi. Naslov je 'posudila' od Karla Raimunda Poppera, jednog od najvećih filozofa 20. stoljeća, evocirajući 'nemoguće' ili kako kaže Jobin, ' povratak na osobni pristup, više bliskosti sa tijelom plesača, bliže pokretu samom, bliže publici', u čemu mu pomaže i uživo izvođena i miksana glazba glasovitog DJ-a, Cristiana Vogela.

Gilles Jobin karijeru je započeo kao izvođač, surađujući s nekoliko švicarskih trupa, prije no što je 1993. postao su-ravnatelj Théâtre de l'Usine u Genevi. U sezoni 1995. / 1996. debitirao je kao koreograf i to u Madridu, trilogijom sola o identitetu: Bloody

Mary, Middle Suisse i Only You. 1997. sa partnericom, španjolskom umjetnicom La Ribot seli u London, gdje godinu dana kasnije kreira duet Macrocosm na sceni The Place. Istovremeno, postaje rezidentnim koreografom Arsenic Theatra u Lausanni i suradnikom londonskog Artsadmina.

U tom razdoblju Gilles Jobin definira svoj karakteristični stil, koji međutim istovremeno kontinuirano propituje izletima u vizualne umjetnosti i live art.

1999. postavlja A+B=X na festivalu Montpellier Danse i kreira Braindance koji će već iduće sezone predstaviti u pariškom Théâtre de la Ville, ali i na 17. Tjednu suvremenog plesa.

Odonda, njegov rad biva međunarodno priznat, a radikalni ga pristup čini jednim od predvodnika nove generacije europskih koreografa.

Stvara The Moebius Strip (2001.) kojim gostuje po cijelom svijetu, a godinu dana kasnije na sceni berlinske Schaubuehne i predstavu Under Construction.

2003. kreira TWO-THOUSAND-ANDTHREE za 22 plesača Ballet du Grand Théâtre de Genève, djelo koje "nadilazi i klasičnost i suvremenost" (M.C. Vernay - Libération) te Delicado za lisabonski Ballet Gulbenkian, 2004. i Steak House, 2005.

2006. postaje suradnik Bonlieu Scène Nationale u Annecyu, na kojoj kreira Double Deux te potom Text to Speech (2008.), djelo kojim istražuje nova područja poput tranzicijskih prostora, informacija i novih tehnologija.

Osim što stvara vlastite predstave, Gilles Jobin kreirao je i vlastitu trupu i njezno sjedište, Studio 44, prostor u kojem nudi profesionalnu poduku plesačima, pionirski se boreći za prepoznavanje suvremenog plesa u Švicarskoj.

Gilles Jobin dobitnik je brojnih prestižnih nagrada: In 1999. Zürcher Theater Spektakel dodijelio mu je ZKB Prize za "Braindance", a 2001. postao je prvi švicarski koreograf kojem je dodjeljena nagrada "Nouveau Talent Chorégraphique". Riječ je o priznanju koje svake godine dodjeljuje Vijeće SACD-a (Société des Auteurs et des

Compositeurs Dramatiques, Paris / Bruxelles / Montréal). U prosincu 2004. za svoj je rad dobio Culture Leenaards nagradu, a lani je bio nominiran i za Europsku kazališnu nagradu u kategoriji Nova kazališna realnost.

autorski tim
Gilles Jobinkoreograf
Daniel Demontoblikovatelj svjetla
Cristian Vogelskladatelj
Isabelle Rigatasistent koreografa

izvođači
Gabor Varga
Gilles Jobin
Hildur Ottarsdottir
Susana Panadès Diaz

Odgovori

POVEZANE VIJESTI