U registraturi

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Najznačajniji roman hrvatskog realizma i lektirni naslov stiže na pozornicu teatra u Frankopanskoj u dramatizaciji i režiji Darija Harjačeka
autorski tim funkcija
Ivana Sajkodramaturg
Vesna Režićscenograf
Dario Harjačekredatelj
Dario Harjačekautor dramatizacije
Ana Kreitmeyerkoreograf
Frano Đurovićskladatelj glazbe
Marita Ćopokostimograf
Zdravko Stolnikoblikovanje svjetla

Jedan od najznačajnijih romana hrvatskog realizma, koji se u kolektivno sjećanje usjekao zahvaljujući TV seriji u režiji Joakima Marušića i Radom Šerbedžijom u ulozi Ivice Kičmanovića, vraća se i u domaće kazališne kuće, i to u dramatizaciji i režiji Darija Harjačeka u Dramskom kazalištu Gavella, što će ujedno biti i prva izvedba dramatizacije tog romana na sceni teatra u Frankopanskoj. Osim TV serije, postoji i dramatizacija romana koju potpisuje Milan Marjanović naslovljena Sudbina Ivice Zgubidana koja nikad nije izvedena, a tiskana je tek 2004. godine u povodu 125. godišnjice rođenja Marjanovića.

Sam naslov romana vezan je uz uokvirenu kompoziciju romana - naime, Ivica Kičmanović zaposlio se kao činovnik u registraturi u kojoj Kovačić u prvom poglavlju romana prikazuje politički intoniran razgovor raznih spisa, kojim se Kovačić osvrće i na situaciju na književno-umjetničkoj sceni. Roman ne iznosi radnju kronološki, već retrospektivno, s brojnim umetnutim epizodama i digresijama, a zapravo se smatra hibridom triju perioda u povijesti književnosti - romantizma, naturalizma i realizma.

Uz Ivicu Kičmanovića, prototipa seoskog dječaka koji dolazi u grad na školovanje pod pokroviteljstvom Mecene, kumordinara Žorža, karikiranog sobara seoskog podrijetla, u romanu se javlja i jedna od prvih fatalnih žena hrvatske književnosti - Laura, koja dolazi kod Mecene kao njegova rođakinja, ali uskoro saznaje da je njegova vanbračna kćer, te mu se osvećuje za to i odlazi na selo, gdje će biti dio više ljubavnih trokuta, razbojstava i ubojstava, a sve će završiti krvavom svadbom Ivice Kičmanovića, za koju će također biti odgovorna - fatalna Laura.

O produkciji Dario Harjaček kaže:

"U registraturi" je roman krcat strastima, krcat slikama koje očituju najprimarnije ljudske nagone. (...) Predstavu "U registraturi" vidim kao vehementni spoj ritualnih prizora pomiješanih sa suhom građanskom suzdržanošću, predstavu u kojoj se bajka i realizam, mitsko i banalno spajaju u nedjeljivo jedinstvo, predstavu koja će redefinirati Kovačićevu umjetničku snagu i dati potpuno novi kontekst dobro poznatim prizorima koje, možda baš zbog toga što su nam tako neposredno blizu u kolektivnom sjećanju, propuštamo vidjeti.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE