Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > Charlie Kaufman u lutkarskim vodama

Charlie Kaufman u lutkarskim vodama

Zlatni lav s Mostre već je na Kaufmanovoj polici, a kritičari predviđaju kako bi Anomalisa mogao postati prvi animirani film nominiran za Oscara koji nije za mlađe od - sedamnaest!
Share on facebook
Share on twitter

Charlie Kaufman, redatelj i scenarist, nerijetko se u svom radu bavi kazalištem - njegov redateljski debut Sinegdoha, New York s pokojnim Philipom Seymourom Hoffmanom u glavnoj ulozi govori o kazališnom redatelju koji za svoj novi projekt gradi repliku New Yorka. FIlm koji je Rogert Ebert prozvao jednim od najboljih filmova prvog desetljeća 21. stoljeća bio je prirodan slijed Kaufmanove karijere, koju su obilježili sad već kultni filmovi poput Biti John Malkovich ili Vječni sjaj nepobjedivog uma. 

Anomalisa, drugi film koji Kaufman potpisuje kao redatelj i scenarist, u filmskom je smislu odmak od prvog - naime, radi se o filmu snimljenom u tehnici stop-motion animacije, što će reći da su protagonisti filma - lutke. Neki od najpoznatijih filmova tog tipa su filmovi produkcijske kuće Aardman (serijal o Wallaceu i Gromitu), a kako stvari stoje - Kaufmanovom filmu nakon što je osvojio Zlatnog lava u Veneciji kritičari predviđaju velike uspjehe, pa čak i osvajanje Oscara za najbolji animirani film, čime bi film postao prvi animirani film koji nije namijenjen publici mlađoj od - sedamnaest godina.

Svoj život Anomalisa je započela kao kazališni komad, prvi put predstavljen u formi radiofonijskog kazališta koje je u sklopu projekta Theater of the New War režirao Carter Burwell, skladatelj glazbe za filmove Adaptation i Vječni sjaj nepobjedivog uma.  Anomalisu je Kaufman objavio pod pseudonimom Francis Fregoli. Iako se isprva protivio adaptaciji drame u animirani film, scenarij je naposljetku ostao gotovo nepromijenjen u usporedbi s izvornom verzijom, a novac za snimanje filma skupljen je putem crowfunding kampanje na Kickstarteru. Produkcijski izrazito zahtjevan projekt, koji je uključivao i printanje lutaka pomoću 3-D printera, uspio je ugledati svjetlo dana, a jedan od Kaufmanovih uvjeta bio je da glasove u filmu posudi troje glumaca koji su igrali i u kazališnoj verziji drame - David Thewlis, Jennifer Jason Leigh i Tom Noonan.

Oni koji su film gledali ističu kako se radi o poprilično neuobičajenom i jednostavnom scenariju za Kaufmana - Michael Stone, junak filma, dolazi u Cincinnati održati govor (inače je autor self-help štiva i govornik), smješta se u hotel i spava s različitim ženama. Kao što se i iz ovog kratkog sadržaja može shvatiti, scenarij nalikuje Kaufmanovoj interpretaciji Izgubljenih u prijevodu ili Ni na nebu, ni na zemlji.  Kaufman je izjavio kako je činjenica da su lutke protagonisti filma duboko povezana s egzistencijalnim pitanjima kojima je prožet film.  Kako izgleda ovaj spoj egzistencijalizma, Kaufmanove poetike i stop-motion animacije vrijedi provjeriti, a do tad možemo samo vjerovati medijskim napisima koji su ga okarakterizirali kao - lutkarski noir.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE