Seksualne neuroze naših roditelja

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Čisti eros i mehanizmi društvene opresije sukobljavaju se u drami mladog švicarskog dramatičara Lukasa Berfussa.

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Bojana Denićprevoditelj
Tanja Mandić Rigonatredatelj
Tanja Mandić Rigonatodabir glazbe
Aleksandar Denićscenograf
Milena Jevtić Ničeva Kostićkostimograf
Srđan Mićevićoblikovatelj svjetla
Lukas Bärfussautor teksta
Dragoljub Jeremićautor maske
Miloš Obrenovićinspicijent
Zoran Jerkovićoblikovatelj zvuka
Damjan Kecojevićautor scenskog pokreta
Maja Pelević dramaturg
izvođači uloge
Dobrila StojnićŽena, šefova majka
Dušanka Stojanović GlidDorina majka
Igor ĐorđevićFini gospodin
Miloš ĐorđevićDorin šef
Miodrag KrivokapićDorin doktor
Nada ŠarginDora
Slobodan Beštić Dorin otac
Vanja EjdusDora

Djevojčica Dora dovedena je lijekovima u stanje vegetiranja. Tako su odlučili njezini roditelji i liječnik. Nikada nije išla u školu niti stekla sposobnosti nužne za snalaženje u društvu. Majka, uz liječnikovu potporu, odlučuje Doru skinuti s lijekova ne bi li otrila što se krije iza Dorinog vječno istog lica, iza zavjese od kemije i letargije, a otkriva eros, životnu energiju, seksualnost.

Redateljica Tanja Mandić Rigonat, koja je srpski prijevod predstave postavila na daskama Narodnog pozorišta u Beogradu, uspoređuje događanja iz Berfussova teksta s onima iz Paklene naranče (prvo Burgessovog romana, kasnije Kubrickovog filma). Berfussov tekst sadrži kritiku društvene kontrole, ali je specifičan po tome što ni u jednom trenutku ne zauzima jasno stranu, već se samo bavi promatranjem njenih mehanizama.  Dora se ne trtetira kao žrtva što komad lišava patetike, a ni njeni roditelji i doktor nisu tretirani kao nasilnici. Barfuss opisuje stanje u suvremenom društvu kroz duhovite dijaloge koji jasno oslikavaju kontrolirani potrošački svijet u kojem živimo, a koji svaku različitost tretira kao opasnost.

Barfuss, jedan od najizvođenijih europskih dramatičara mlađe generacije, u svojim komadima postavlja bitna pitanja koja muče suvremeno društvo, ali o kojima ono rijetko otvoreno progovara. Govori o pobačaju, eutanaziji, samoubojstvu i mehanizmima društvene represije u (pre)zrelom potrošačkom društvu i analizira ljudske slabosti. Kako sam kaže: "Za mene su ljudi najbliži svojoj ljudskosti kad žive sa svojim kontradiktornostima i pokušavaju s njima izići na kraj. Svi smo mi heroji na svoj način. Ali pokazati svoju slabost, ne uspjeti, u tome je nešto vrlo privlačno."

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE