Stranac

premijera: 27.6. 2015
produkcija: BADco

vrsta: crossover
naziv izvornika: L’Étranger

Polazeći od problema izostanka (su)osjećanja i očekivane emocionalne reakcije, projekt ‘Stranac’ preko Camusovog antijunaka Meursaulta sagledava socijalna i sistemska licemjerja sakrivena iza odnosa zasnovanih na transparentnosti.

***

Predstava Stranac inspirirana je istoimenim romanom Alberta Camusa i preispituje teme i slike tog literarnog remek-djela, koncentrirajući se na tri dominantne slike preuzete iz romana; situacije ispovijesti, zatvora i trenutka samog ubojstva kao točke u koju se akumuliraju sve silnice romana.

Kako kaže službena najava: "Rastvarajući sami materiju romana, kreiran je tekstualni predložak kao ishodišni materijal za formiranje koreografskih interpretacija pojmova isljeđivanja, povjerenja, neminovnosti i solidarnosti, te situacija pritvora, nadzora i kazne, kretanja i komunikacije u ograničenim uvjetima. Polazeći od problema izostanka (su) osjećanja i očekivane emocionalne reakcije, projekt Stranac preko Camusovog antijunaka Meursaulta sagledava socijalna i sistemska licemjerja skrivena iza odnosa zasnovanih na transparentnosti."

U tu su svrhu u predstavi se koristi film Ante Verzottija Juke box (1966.), ali i fragmenti samog romana Stranac (preveo Zlatko Crnković), ali i Camusova Ljeta u Alžiru (prevela Višnja Machiedo), te tekstova Atomic Light (Shadow Optics) Akire Mizuta Lippita, Poput krijesnica Georgesa Didi-Hubermana (prevela Sana Perić), Visconti: uvidi u krvi i mesu Alexandera Garcia-Düttmanna (preveo Dalibor Davidović) i Lična karta Mahmuda Derviša (preveo Mirza Sarajkić).

"Gradnjom transparentne koreografske partiture mizanscenski se propituje izvedbena moć situacija i atmosfera upisanih u roman. Naposljetku, doslovno ispostavljeni rasvjetljavanju, ubojstvo kao središnje mjesto narativa izloženo je kao tableau neprestane prijetnje i scenska slika koja u gledateljevu oku uvijek ostaje nepotpuna u svojoj poetičnosti, uvijek nedovršena u iščekivanju vizualnog opuštanja, nejasna usred prevelike vidljivosti."

Ovo potonje autori uspoređuju s kometarom Willema de Kooninga na temu atomske svjetlosti odnosno svjetlosti eksplozije atomske bombe iz 1951.:

"Danas, pojedinci misle da će svjetlo atomske bombe zauvijek promijeniti koncept slike. Oči koje su zapravo vidjele svjetlo, rastopile su se u čistoj ekstazi. Na tren, svi su bili iste boje. Svi su se učinili anđelima."

12345

Odgovori

IZDVOJENO
MAGAZIN
NATJEČAJI & POSLOVI