Naslovnica > VIJESTI > INFO > Hrvatski tim nagrađen na Praškom kvadrijenalu

Hrvatski tim nagrađen na Praškom kvadrijenalu

Na najvećoj svjetskoj izložbi posvećenoj likovnom oblikovanju izvedbenih umjetnosti, najboljim je proglašen nastup Estonije, dok je jednu od 22 nagrade osvojio i hrvatski tim.
Share on facebook
Share on twitter

Praški kvadijenale najveća je svjetska izložba posvećena likovnom oblikovanju izvedbenih umjetnosti s fokusom na scenografiju, a po 13. put održava se u Pragu od 18. do 28. lipnja.

Tema ovogodišnjeg izdanja jest SharedSpace: Music Weather Politics, a njezinu realizaciju producenti hrvatskog nastupa, Ministarstvo kulture i Hrvatsko dizajnersko društvo povjerili su kustoskoj koncepciji Marka Goluba, Nikole Radeljkovića i Igora Ružića, dok je postav potpisao Mauricio Ferlin.

Njihov projekt naslovljen Neopipljivo / Intangible osvojio je jučer jednu od 22 nagrade manifestacije, Zlatnu medalju za najbolje korištenje prostora za izvedbu (Best use of space for performance).

Žiri u sastavu Antonio Araújo, Kirsten Dehlholm, Eloise Kazan, Dmitry Krymov, Radivoje Dinulović, Joslin McKinney, Katrina Neiburga, Dominic Huber i Kamila Polívková nagradu za najbolji nastup u cjelini dodijelio je projektu Unified Estonia iliti Ujedinjena Estonija, dok je za najbolje oblikovanje izložbenog postava nagrađen belgijski tim i njihov projekt MovingLab.be.

Najboljim izlagaškim konceptom proglašen je onaj nizozemskog tima naslovljen Between Realities: Fight, Flee, Shelter, Negotiate or Surrender; nagradu za najbolje oblikovanje izvedbe dobili su Kinezi za projekt Gao Guang Jian for Cai Fuchao: Throughout the Empire All Hearts Turned to Him, dok je nagrada za najbolje zvučno oblikovanje pripala nastupu Poljske pod nazivom Poland: Post-Apocalypsis.

Za najbolju uporabu medija nagrađen je finski nastup pod nazivom Weather Station. Staging Sound, dok je najboljom arhitekturom proglašena ona u slovačkom projektu Reflection of an Image. Milan Čorba.

Od ostalih nagrada treba još izdvojiti i onu za provociranje dijaloga, što ju je osvojio tim Srbije i to za projekte  Serbia: Power(less) – Response(ability) i Serbia: Process, or What DOES Matter to Me.

Kako stoji u obrazloženju nagrade hrvatskom timu, ista se dodjeljuje za "konzistentno kreativno istraživanje potencijala arhitektonskog prostora", a posebno se ističe i dokumentarni film autorice Ane Marije Habjan.

Naime, Neopipljivo problematizira pojam scenskog prostora na sjecištu između izvedbene i vizualne umjetnosti, šireći polje kazališnog prostora i uspostavljajući nove veze između bliskih disciplina. Riječ je o 9 kazališnih predstava i umjetničkih performansa ukupno dvanaestero umjetnika, scenografa i redatelja: BADco., Božena Končić Badurina, Boris Bakal & Leo Vukelić, Oliver Frljić & Igor Pauška, Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo, Siniša Labrović, Kata Mijatović, Borut Šeparović i Vlasta Žanić. Sami predstavljeni radovi prikazani su u formi kratkih filmova u režiji Ane Marije Habjan.

Kako stoji u obrazloženju koncepta:

"...pokušava rasvijetliti različite metode, pristupe, aktivnosti i objekte koji imaju snažan scenografski učinak, a pritom sami po sebi nisu nužno scenografija u smislu iluzioniranja scenskog prostora. Konkretno, koncepcija polazi od primjera predstava i izvedbi koje se oslanjaju na participativnost i inkluzivnost, na fikcionalizaciju stvarnih arhitektonskih i javnih urbanih prostora, na prostor izvedbe kao mjesto kreativnog antagoniziranja, ili na specifični tretman nominalno izvedbenog i posvećenog prostora pozornice. Izložba također obuhvaća recentne primjere umjetnosti performansa, koji se zbog svog neposrednog i najčešće nefikcionalnog i nenarativnog karaktera rijetko razmatraju u kontekstu scenografije. U tom segmentu istaknute su one umjetničke prakse koje u sklopu performerskog čina prisvajaju i aktiviraju prostor izvedbe, ili involviraju samu publiku kao suučesnike i čimbenike scenskog prostora.

Ovaj segment također se usredotočuje i na ulogu različitih objekata, tvari, rekvizita i punokrvnih scenografskih konstrukcija u praksi umjetničkog performansa, koje se nalaze u samom središtu događanja, a nerijetko ostaju izvan fokusa u odnosu na samog autora/izvođača. "

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI