Američki slikar Mark Rothko smatra se jednim od izvornih apstraktnih ekspresionista u poslijeratnom New Yorku. ‘Crveno’ (u izvorniku ‘Red’) Johna Davida Logana prati dvije godine njegova stvaralaštva krajem pedesetih godina prošlog stoljeća dok u svom slikarskom ateljeu uz pomoć asistenta Kena radi na velikoj narudžbi serije murala za ekskluzivni restoran Four Seasons u zgradi Seagram. I dok Rothko miješa boje i slika, Ken dovodi u pitanje njegove teorije o umjetnosti i uopće činjenicu što je prihvatio posao tako komercijalnog projekta.
Mark Rothko (1903-1970), porijeklom Latvijac, još u ranim radovima primjenjuje izražajne boje koje će ga s vremenom izdvojiti i po čemu će u svojoj umjetničkoj karijeri postati i ostati prepoznatljiv. Povezuje se s apstraktnim ekspresionistima poput Jacksona Pollocka i Willema de Kooninga od kojih preuzima motive biomorfnih oblika kako bi tematski simbolizirao tadašnju svakodnevicu, no izbjegava gestikulacijske poteze kistom i guste, slikarske površine. Rothko se usredotočuje na izražavanje kroz same boje te do samog kraja znatno smanjuje svoju imaginaciju. U svojim najboljim radovima radi slike koje se sastoje od dva ili tri pravokutnika boja koji lebde u apstraktnom prostoru.
Tako je ‘Crveno’ više intelektualna diskusija, nego portret umjetnika. Pokazuje nam dinamičan odnos između slikara i njegove kreacije i kroz njegov rad postaje jasno da je umjetnik direktan, opsesivan, kritičan, tašt, arogantan i brilijantan.
Autor John David Logan američki je dramatičar, scenarist i filmski producent i njegova drama ‘Crveno’ prvi put je izvedena u Londonu u prosincu 2009. godine. Nakon toga je dobila i produkciju na Broadwayu 2010. godine, a ta je osvojila šest prestižnih kazališnih nagrada Tony.
Za Teatar EXIT dramu je preveo Filip Krenus, režiju potpisuje Matko Raguž, a slikara i njegovog asistenta glume Siniša Popović i Filip Križan. Kopije Rhotkovih slika za potrebe predstave naslikali su Zlatan Vrkljan i Ivan Marković.