Naslovnica > VIJESTI > POLITIKA > Što se zapravo krije iza sukoba Obersnela i Mladenovića?

Što se zapravo krije iza sukoba Obersnela i Mladenovića?

Gostujući redatelj optužio je riječku vlast za korupciju, a tamošnju kandidaturu za Europsku prijestolnicu kulture proglasio - vicem. Gradonačelnik mu je otresito odgovorio, zaboravivši pri tom na proračun i Olivera Frljića.
Share on facebook
Share on twitter

Don Quijote, idealima pogonjeni dobri vitez od La Manche, trebao je 5. srpnja u sklopu Riječkih ljetnih noći premijerno dojahati na u Trsatsku gradinu u režiji Kokana Mladenovića. Trebao je, ali neće, jer je predstava 'iz tehničkih razloga' premiještena na Principij.

Promjena lokacije izvedbe i ne bi bila neka naročita vijest, da je u to, preuzevši donekle ulogu naslovnog lika svoje predstave, nije pretvorio sam redatelj, osuvši na svoje domaćine - drvlje i kamenje. Na press konferenciji 30. lipnja (još uvijek) intendantica Nada Matošević, objasnila je kako je lokacija za predstavu odabrana još u veljači.

"Tada je prostor bio čist od dodatnih intervencija. U međuvremenu se pojavio novi zakupac koji je prilagodio prostor svojim potrebama te na mjestu gdje je trebala biti pozornica postavio veliki šank. Zakupac pritom nije kriv jer je šank postavio sukladno propisima, a micanje šanka zahtijevalo bi znatne troškove. Stoga predstavu nije bilo moguće ostvariti na Trsatskoj gradini", rekla je Matošević Orešković.

Za razliku od nje, Kokan Mladenović na istoj konferenciji nije birao riječi, rekavši da je Grad napravio vulgarni kompromis sa zakupcima Gradine. "Nakon svih kompromisa iseljavamo se iz prostora Trsatske gradine zbog političkih i zakupačkih igara. Na plakatu predstave stoji logo Rijeke kao Europske prijestolnice kulture 2020., što je s obzirom na ovo što se dogodilo više u sferi Monty Pythona nego realnosti", izjavo je Mladenović.

Riječki gradonačelnik Obersenel odgovorio mu je tri dana kasnije na svom redovitom susretu s medijima. "Problem je u tvrdoglavosti redatelja koji nije pristao postaviti predstavu na Gradini unatoč tome što su stvoreni uvjeti da se predstava tamo održi", objasno je novinarima Obersnel, te nastavio: "Gradina ne služi samo tome da bi se on iživljavao sa svojim redateljskim konceptima", dodajući da je zakupac prostora bio spreman privremeno ukloniti svoju terasu bez naknade, znajući da si time čini štetu, ali nije mogao ukloniti sporni šank postavljen na mjestu gdje je trebala biti scena.

Da se tu zaustavio, Obersnelovu bi se sančopansovsku logiku još dalo i razumjeti. No, gradonačenik je nastavio s baražnom paljbom, otkrivši - ničim izazvan i slijedeće: "Prihvatili smo sve želje redatelja i osigurali građevinsku dizalicu za scenu, što stoji 24.000 kuna, te bili spremni sagraditi gledalište po cijeni od 80.000 kuna".

Don Quijote je, dakle, bez autorskih honorara i opreme predstave, samo da bi stigao na Trsatsku gradinu, trebao stajati - 104.000 kn.  Usporedbe radi, cjelokupan iznos što  Grad Rijeka ovogodišnjim Javnim potrebama u kulturi osigurava za Riječke ljetne noći iznosi - 150.000 kn, a pri tome je kazalištu od lani na ime iste namjene dužan još 146.000 kn! Logično se nameće pitanje - zašto?

Zašto je Rijeka spremna izdvojiti tolika sredstva baš za Mladenovića i zašto on na takvu 'dobrodošlicu' odgovara teškim optužbama, tim više što mu je ovo već druga režija u Rijeci u godinu dana?

Mladenović je u HNK Rijeka debitirao predstavom Tri mušketira, prošlog listopada, samo par mjeseci nakon što ga je Ivana Dimić optužila da je blagajnu Ateljea 212 ostavio u minusu od gotovo 2,5 milijuna kuna. Za mešetarenje i malverzacije mjesecima ga je optuživao i gotovo cijeli glumački ansambl tog beogradskog teatra, pa je Mladenović na koncu dao ostavku, no još uvijek tvrdi kako je pravi razlog pobune bio političke prirode, odnosno kako mu je uzrok bila predstava Zoran Đinđić koju je po njegovoj narudžbi u Ateljeu postavio Oliver Frljić.

S tim se u brojnim medijskim istupima složio i Frljić sam, pa i nije bilo neko iznenađenje što je upravo Kokana Mladenovića u svom intendantskom programu za HNK Rijeka, među inim, najavio kao umjetničkog voditelja Riječkih ljetnih noći 2016.!

No, taj budući voditelj festivala ne samo da je zaratio s gradskim vlastima, već do prije koji dan nije imao nikakvih problema s lokacijom predstave. Naime, program RLJN objavljen je tek 16. lipnja i u njemu je premijera Don Quijotea uredno najavljena na - Gradini.

Nije valjda šank na spornoj lokaciji osvanuo - u međuvremenu? Kad je točno Kokanović ustanovio da ima problem i zašto je na njegovo rješavanje čekao do zadnjeg časa? Misli li tako voditi i cijeli festival 2016.? Ili je pak za sve doista kriva riječka vlast? I gradonačelnik koji si uzima za pravo ocjenjivati redateljske koncepte kao - iživljavanje?

Te na koncu, zašto se dosad o cijelom slučaju nije očitovao inače medijski vrlo agilni budući zaposlenik Rijeke i Kokanovićev budući šef - Oliver Frljić?

Pitanja su to za barem 104.000 kn.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

One Response

  1. Nerma Kreso Kavain
    Priča je riječkoj kulturi vrlo je tužna priča. Njihova kandidatura za EU-prijestolnicu jedino je za što se neupućena gradska vlasti mogla prilijepiti, jer joj imponiraju ambiciozni projekti. Rijeka gubi svako obilježje grada: to je mjesto megalomanskih projekata i siromašnih građana, bez gospodarske snage i osnovice, čime se ljudi vežu uz vječnoaktualnu vlast.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE