Naslovnica > PREDSTAVE > Koreografska fantazija br.1

Koreografska fantazija br.1

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Koreografija o koreografiji Marijane Krajač.
autorski tim funkcija
Zoran Mrvoškostimograf
Hrvoje Hiršlsuradnik
Ogi Antunac kostimograf
Valentina Tothautor grafičkog oblikovanja
Leonardo Krakićasistent produkcije
Marjana Krajačautor
Marjana Krajačkoreograf

Marjana Krajač u svojim se radovima već dugo bavi samim pojom koreografije, a u najnovije, u formi plesne izvedbe za pet plesnih umjetnica raščlanjuju njezine manifestacije, oblike i simptome.

Rad koji je istovremeno izvedba, studija, zapis u vremenu i prostoru koji promatra koreografsku pojavnost nastao je u suradnji s berlinskim plesnim centrom Tanzfabrik / Uferstudios, Zagrebačkim plesnim centrom i Umjetničkim paviljonom u Zagrebu.

Kako kaže sama autorica:

"Riječ koreografija potječe od dvije starogrčke riječi, choreia (χορεία) koja je označavala ples u krugu koji je izvodio kor u grčkim dramama i riječi graphos (γραφή) koja označava pisanje. U nekim tumačenjima prvobitna funkcija koreografije su bili zapisi o pokretima koje je izvodio kor, da bi kasnije termin postao uvriježen za organizaciju pokreta općenito.

Organizacija kretanja u koreografiju može biti vanjska ili unutarnja ili oboje. Da bi bio koji pokret mogao biti izveden, prvobitni uvjet je unutarnja organizacija tjelesnog obrasca koji se manifestira na vanjskoj površini tijela. Taj prvobitni pokret, primum mobile, osnova je svih tipova kretanja. U sljedećim različitim fazama manifestacije pokreta kreira se niz prostorno-tjelesno-vremenskih poligona koji reguliraju, organiziraju i bilježe nizove pokreta organiziranih u nešto što nazivamo koreografijom. Vanjska koreografija prema istim principima preuzima vidljive manifestacije pokreta i organizira ih u veće, vidljivije sklopove.

U zadnjoj instanci kretanje tijela je dio većeg neprekidnog gibanja objekata, elemenata i pojava, sve do onih obrazaca koje možemo samo djelomično percipirati ili pretpostaviti samo neke fragmente njihovih ritmova. Polazeći od teze da je kretanje inherentno tijelu, da se tijelo želi kretati, biti pokrenuto i biti shvaćeno u kretanju, ova teza o koreografiji može se razumjeti kao osobni dnevnik kretanja, studija o rezervoarima tjelesne memorije i suptilni dijalog među tijelima koje dijele prostor i vrijeme."

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter