Na izložbi će se predstaviti ostvarenja 17 kazališnih i filmskih primijenjenih autora u izboru Umjetničkog savjeta Sekcije:
- kostimografi: Ivana Bakal, Barbara Bourek, Igor Dobranić, Martina Franić, Doris Kristić, Emina Kušan, Katarina Radošević Galić, Vedrana Rapić, Irena Sušac, Marija Šarić Ban, Jadranka Tomić
- scenografi: Jelena Đanko, Dalibor Laginja, Drago Turina, Mirta Vekić
- oblikovatelji svjetla: Miljenko Bengez, Deni Šesnić
Svi su radovi nastali u razdoblju od 2011. do 2013. godine, a u galeriji će biti predstavljeni u obliku skica, fotografija, kostima i DVD snimaka i projekcija.
'Scena i kostimi su kao prozor predstave, kroz svijet koji oni stvore mi dobivamo vizualnu poruku o predstavi. Ali kao i kod pravih prozora, često ih ne zapažamo, gledamo negdje dalje. Vidimo ih samo ako su zamazani, onda njih krivimo za loš pogled. Ili ako su mali, onda ih krivimo za mrak. Ali, ako su čisti, veliki i puštaju puno svjetla govorimo kako je baš lijep stan ili lijep pogled, zavisi gdje nam je fokus interesa. (…) Pravog značenja tog vizualnog dijela predstave sam postala svjesna predajući kolegije iz povijesti drame i kazališta na osječkoj akademiji. Za svaku epohu imam dramske tekstove, imam rekonstrukcije kazališnog života, teorijske tekstove i tumačenja, ali se silno trudim naći barem jednu fotografiju. Bilo kakvu, crno bijelu, skicu, crtež, što god, ali nešto što može dočarati kako ta predstava izgleda. Kad vidim jednu jedinu fotografiju ili samo skicu predstave ja iz nje iščitam cijeli svijet predstave. Odnos prema tekstu, kazalištu, povijesti, kostimografiji, scenografiji, publici pa čak i stil glume. I zato sam uvijek zahvalna kad se objavi knjiga scenografija i kostimografije ili kad se postavi izložba radova. Znam da su zbog toga sačuvani kazališni svjetovi.'
Sanja Nikčević (iz predgovora)
Izložba ostaje otvorena do 14. srpnja.
Galerija Karas, Praška 4, 10 000 Zagreb
Foto: Deni Šesnić, Mozart efekt (balet)
2 Responses
CESTITKE ULUPIH UMJETNICIMA !!!
dobivamo vizualnu poruku o predstavi. Ali kao i kod pravih prozora, često ih ne zapažamo, gledamo negdje dalje. Vidimo ih samo ako su zamazani, onda njih krivimo za loš pogled. Ili ako su mali, onda ih krivimo za mrak. Ali, ako su čisti, veliki i puštaju puno svjetla govorimo kako je baš lijep stan ili lijep pogled, zavisi gdje nam je fokus interesa. (…) Pravog