Login za korisnike

Coito Ergo Sum

De Sade, Decartes, popularna glazba, sustavi obrazovanja, seks i još puno toga u ‘političkoj porno odi tranziciji’.

***

Podnaslovljena kao politička porno oda tranziciji predstava Coito Ergo Sum reinterpretacija je de Sadeove Filozofije u budoaru iz pera Jelene Tondini.

Sam naslov naslov parfraza je pak Descartesove čuvene - Cogito ergo sum (Mislim dakle postojim), o zašto - objašnjava sam autorski tim:

De Sade je porngorafiju koristio kao „drugu“ opciju, kao kontru i opoziciju tadašnjem društvu. Pornografija i seksualnost su za njega predstavljali slobodu. One su u svojim djelima igrao s pornografijom smještajući je u različite društvene slojeve dokazujući kroz seksualnost jednakost svih ljudi. Gledajući na pornografiju iz dašanje perspektive, ona više ne proizvodi istu vrstu šoka, no i dalje seksualnost je ta unutar koje su svi ljudi jednaki, čak i u kapitalističkom sustavu. Ipak, ova predstava se ne bavi tim pitanjem jednakosti, nego pokušava dati osvrt na današnje tranzicijsko društvo u kojem se nalazi Hrvatska igrajući se sa ključnim elementima popluarne kulture koja širi kapitalističku ideologiju i proždire sve pred sobom. Seksualnost je ovdje u službi poistovjećivanja, ali ne u duhu Liberté, égalité, fraternité, nego upravo u duhu kapitalizma koji zahtjeva raslojavanje, traži borbu za preživljavanje, tržišnu kompetitivnost i “gaženje preko mrvih”.

Predstava se, kažu,  igra sa sustavima obrazovanja, popularnom glazbom, vječnim polemikama oko folka i trubo folka, oko cenzure i slobode, hrvatstva i unija, oko prostitucije i braka, politike i crkve, seksa... Rezultat je produkcija koja se ne može svesti niti pod jedan žanr:

"To je istovremeno koncertna izvedba drame i dramski koncert. Suvremeno plesna predstava u opernoj formi. Katolička drama i queer predstava. U kojima spol, rod, nacionalnost u matrici porno politike ne igraju nikakvu ulogu."

Posebnost predstave je i izvedba u glazbenom ključu - cijela drama se pjeva, a glazba je spoj romske izvorne glazbe čije određene dijelove izvodi romski Skandal Bend (Kočani) u spoju s elektronikom. Osim što tako dobija i međunarodni predznak predstava se indirektno bavi i pitanjem manjina (romska i talijanska) ali i marginalnim skupinama i rodnim manjinama.

 

autorski tim
Zvonimir Peranićredatelj
Vladimir Wölflskladatelj
Tonči Horvat – Husautor vokalnih dionica
Nataša Petrić – Tashaautor vokalnih dionica
Kristijan Ćozaautor vokalnih dionica
Kristina Nefatkostimograf
Jorge Correa Bethencourtsuradnik za scenski pokret
Uroš Ragužkostimograf videa
Jelena Tondiniautor teksta
Ivan Dobranscenograf
Dalibor Fugošićoblikovatelj svjetla

izvođači
Ana LjutićEugenie
Gregor KlarićDolmance
Kristijan ĆozaVitez
Nataša Petrić – TashaDe Saint - Ange
Roko KatalinićDolmance
Skandal Bend
Zoran JosićDolmance

Odgovori

POVEZANE VIJESTI