Naslovnica > PREDSTAVE > Prolaznici

Prolaznici

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Osječki dramski tekst za početak nove sezone osječke kazališne kuće.
autorski tim funkcija
Damir Petričevićautor teksta
Vjekoslav Milingglazbeni suradnik
Branko Ambrinacoslikavatelj dekora
Damir Šenkkorepetitor
Borna Baletićredatelj
Alen Čelićautor scenskog pokreta
Tamara Obrovacskladatelj
Zrinka Stilinovićšaptač
Eduard Srčnikinspicijent
Marijana Noladramaturg
Marijana Nolaautor songova
Miljenko Sekulićscenograf
Željka Fabijanić Šaravanjaoblikovatelj svjetla
Željka Fabijanić Šaravanjaoblikovatelj projekcije
Saša Došenkostimograf
izvođači uloge
Aleksandar BogdanovićKlaus Brauer
Aljoša ČeplJosip Čizmarević
Antonija ŠašoCiganka / Zsuzsa
Davor PanićVedran Perić
Hrvoje SeršićĐuro Ciganin
Ivan ĆaćićCiganin
Miroslav ČabrajaMarkica
Petra BlaškovićVođa orkestra
Sandra LončarićAdela Deszathy
Vjekoslav JankovićKrešimir Novak

Dramski tekst Osječanina Damira Petričevića, nagrađen 2008. drugom nagradom Marin Držić, praizvodi –  HNK Osijek, no ne režiju neće kako je najavljeno u Programu i financijskom planu HNK Osijek za 2011., režirati Vinko Brešan, već Borna Baletić.

Priča je to koja povezuje stvarne osobe iz osječke povijesti koje dijele, ni više ni manje nego mjesto smrti.

U službenoj najavi stoji, ''Tu se nalazilo stratište za razbojnike, zločince, ali su stradali i nevini, poput postolarova sina koji je pogubljen krivo optužen za krađu, a umro je radije nego da oda ime svoje ljubljene kod koje je proveo noć. Njegov je otac na mjestu pogubljenja postavio križ, a poslije, 1780., ondje je izgrađena kapelica posvećena nesretnoj ljubavi mladića i plemkinje, koju su Osječani posebno voljeli. Kapelica je prije izgradnje zgrade 'Eurodoma', prije nekoliko godina, premještena na obližnje mjesto kako ne bi stradala u gradnji. U blizini raskrižja gdje se događa priča 'Prolaznika' nalazi se i poznati osječki crveni 'fićo' kojega je 1991. samljeo tenk bivše JNA.''.

Taj prostor, od samo nekoliko četvornih metara, služi dakle kao svojevrsni sabirni centar. Hoće li ova predstava imati ikakve poveznice sa Sabirnim centrom Dušana Kovačevića koji je građen na sličnoj ideji o komunikaciji mrtvih i živih, koji postavlja slična pitanja o onima koji su otišli, te koristi prostor kao poveznicu vremenski udaljenih persona, ostaje za provjeriti.

U svakom slučaju, želja je umjetničkog tima, kako kažu, potaknuti ljude na promatranje prostora oko sebe, na promišljanje o povijesti nekih prostora koje često uzimaju zdravo za gotovo, te kazalištem educirati i motivirati na daljnje istraživanje povijesti Osijeka – ali ne samo Osijeka, jer, kako tvrde, ova priča primjenjiva je na sve gradove ''kojima prolaze ljudi''.

 

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE