2006. godine u Veleposlanstvu RH u Beču predstavnici nakladničke kuće Doblinger u trajni su posjed Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu predali vrijedne rukopise skladbi Dore Pejačević i Blagoja Berse. Među njima je bio i autograf Bersine opere Postolar od Delfta, praizvedene je 26. siječnja 1914. u Zagrebu u režiji Ive Rajića i pod ravnanjem Srećka Albinija.
Šest godina nakon što se kući vratila partitura, na scenu kazališta u kojem je praizvedena vraća se i predstava, a HNK Zagreb u najavi tvrdi kako Postolar "pripada najuspjelijim ostvarenjima domaćeg glazbeno-scenskog repertoara". No, ako je vjerovati Repertoarima hrvatskih kazališta u izdanju HAZU, rečeni je naslov od praizvedbe do danas doživio samo još jednu scensku produkciju, onu u režiji Vladana Švacova 1980. godine, a zašto je tome tako i zbog koji je to vrijednosti Postolar važan - nacionalni se teatar u par rečenica svoje službene najave ne trudi objasniti.
Riječ je o bogato orkestriranom djelu koje mjestimično koketira s operetom, čiji su libreto prema Andersenovoj bajci Lykkens Kalosker, kod nas poznatoj u raznim prijevodima, među inim i onom - Čarobne kaljače, napisali A. M. Willner i J. Wilhelm. Andersenova priča, čiji je lik ptice koja na dugo i naširoko 'filozofira' iznimno iritirao filozofa Sørena Kierkegaarda, razvija se oko para čarobne obuće koju dvije vile donesu na zemlju, jedna uvjerena kako će potencijalnim vlasnicima u čas donijeti sreću i blagostanje, a druga - kako će se zbiti posve suprotno...
Što će pak gledateljima donijeti predstava u režiji Krešimira Dolenčića, provjeriti možete u nacionalnom teatru.