Sindikati Nezavisnost i ASNS zatražili su od osnivača, Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i informisanje, smjenu ravnatelja Srpskog narodnog pozorišta, Aleksandra Milosavljevića, nezadovoljni načinom njegova poslovanja, te među inim "trošenjem novca na enormne honorare za režije, scenografije i koreografije."
U Nezavisnosti i ASNS tvrde da su dobili podršku i ostale dvije sindikalne organizacije u kući – Samostalnog i Muzičkog sindikata Srbije, te da iza zahteva za smjenu stoji većina od oko 640 zaposlenih. Milosavljević pak odbacuje sve optužbe i ističe da pod njegovom upravom SNP ostvaruje izvanredne rezultate.
Spor sindikata i ravnatelja započeo je još prije nekoliko mjeseci, zbog čega je Balet u toj kući i štrajkao, nakon čega je potpisan sporazum o izradi novog pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta i raspisivanju natječaja za ravnatelje umjetničkih jedinica.
Na predlog rečenog Milosavljevića, Upravni odbor SNP-a je 16. kolovoza za ravnatelja Drame konačno imenovao glumca i pedagoga Borisa Isakovića, za ravnatelja Opere mladog dirigenta Aleksandra Kojića, a za ravnatelja Baleta koreografa iz Beograda Vladimira Logunova.
"Tri godine smo imali v.d. direktore u Drami, Operi i Baletu, iako zakon i statut kažu da v.d. stanje može trajati godinu dana, pri čemu je Milosavljević istovremeno bio i upravnik SNP-a i v.d. direktora Drame. Konačno su imenovani direktori jedinica, ali je konkurs bio potpuno netransparentan: oglašen je samo na tabli SNP-a i glasilu Službe za zapošljavanje, umesto da bude objavljen u listu kao što je „Politika”, kaže predsjednik „Nezavisnosti” Momčilo Nenadović.
Sindikati traže i hitnu reviziju poslovanja i pojašnjenja za visine honorara isplaćenih vanjskim suradnicima, a koji su - kako tvrde - za tamošnje prilike - enormni.
Primjerice, dok prosječna plaća zaposlenih glumaca iznosi oko 400 €, predstava Rodoljupci imala je proračun od 5.001.852 dinara (cca 43.000 € ), od čega je za adaptaciju, režiju, scenografiju, kostime i scenski pokret Sonji Vukićević pripalo 1.327.900 dinara (nešto više od 11.000 € ). Seobe su stajale 14.485.714 dinara (cca 123.000 € ), a najveći honorar od 1.529.611 dinara (13.000 €) imala je Vida Ognjenović za dramatizaciju i režiju. Ozren Prohić je za režiju i scenografiju opere Mileva dobio 1.259.072 dinara (cca 11.000 €)
Skladatelj baleta Mileva Einstein, Marjanu Nećaku, uz honorar od 12.700 €, isplaćeno je još 38.308 dinara za putovanje i 61.000 dinara za hotel, dok je koreograf predstave Staša Zurovac dobio 9.100 € honorara, te još 23.200 dinara za putne troškove i 875 € za smještaj.
Podsjetimo, upravo zbog tog je angažmana, Zurovac dobio i izvanredni otkaz s mjesta ravnatelja Baleta HNK Rijeka.
One Response
Očito se kriza organizacijskog modela (javno kazalište kakvo je bilo u socijalizmu) pojavljuje i u drugim državama koje su bile u ex YU. Sasvim je jasno da su promjene nužne. I to hitno. Pitanje je samo – imaju li oni koji promjene mogu provesti petlje za to?