Don Juan (’55)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Priča o velikom zavodniku i vječnom buntovniku protiv svih mogućih autoriteta...

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Drago Vojnovićinspicijent
Edo Kovačevićscenograf
Branimir Sakačskladatelj
Ferdo Pavlinekglazbenik
Vanda Pavelićkostimograf
Franjo Cvilićglazbenik
Kosta Spaićredatelj
Radovan Ivšićprevoditelj
Jean-Baptiste Poquelin Molièreautor teksta
izvođači uloge
Andro LušičićLa Ramee, plaćenik
Boris BuzančićDon Carlos
Borivoj ŠemberaDon Juan, sin Dona Louisa
Ceco ZamurovićLakaji
Drago MitrovićZapovjednikov kip
Emil GladDon Louis, Don Juanov otac
Ivo FiciFrancisque, prosjak
Josip Bobi MarottiPierrot, seljak
Ljubica MikuličićCharlotte
Mato ErgovićGusman, Elvirin konjušar
Nada KarešPrikaza
Nevenka Nela EržišnikMathurine
Pero KvrgićSganarelle, Don Juanov sluga
Stjepan JurčevićDimanche, trgovac
Vanča KljakovićDon Alonse
Vjera Žagar - NardelliElvire, Don Juanova žena
Zorko RajčićLa Violette, Don Juanov lakaj
Zvonko JurićLakaji

Lik Don Juana u književnost je uveo redovnik Tirso de Molina početkom 17. stoljeća u drami Prevarant iz Seville i kameni gost, a potom su se tim velikim ljubavnikom i njegovom sumnjom u Boga bavili podjednako dramatičari, novelisti, skladatelji, filmaši, ali i filozofi - od Goldonija, Hoffmanna, Byrona, Puškina, Dumasa, Mériméea, Kierkegaarda, Baudealirea, Shawa, Apollinairea, Čapeka, Horvátha, Rostanda, Frischa, Bergmana, Camusa, Frischa, Walcotta, Ivesa, Handkea, Saramaga i Marbera, preko Mozarta, Liszta, Straussa i Glucka pa sve do Buddya Hollya, Jarmuscha i - Pet Shop Boysa.

No, od svih tih interpretacija, najutjecajnija i i najslavnija ostala je ona Molièreova, a koju je slavni Francuz napisao kao posljednji dio svoje trilogije o hipokriziji (koju još čine  Škola za žene i Tartuffe). Praizvedena 1665. u Palais Royalu pod naslovom Dom Juan ou le Festin de pierre, s Molièreom u ulozi Sganarellea, zabranjena je nakon samo 15 izvedbi, iako je autor da bi to spriječio, drami u posljednji čas nadopisao kraj u kojem Don Juan, izazivač Boga, bude kažnjen. Neposredno pred Molièreovu smrt drama je objavljena u drastično cenzurinanoj verziji i takva se igrala sve do 1884. kada se na scene konačno vraća - izvornik.

Uzrok takve sudbine drame jest njezin glavni lik - Don Juan, obijestan zavodnik koji ne priznaje niti jedan autoritet, pa tako ni onaj Božji, a kojeg u stopu prati vjerni sluga Sganarelle. Don Juan zavodi žene bez obzira na njihov stalež, spreman im je obećati i brak kako bi ih osvojio, pa se na početku priče zaručuje Elvirom, ali mu ona brzo dosadi te je napušta i navlači na sebe bijes njezine braće koji ga žele ubiti. No, ni tu se ne zaustavlja već ismijava mrtvog čovjeka na njegovu grobu i poziva njegov kip na večeru, a isti se na njoj,začudo, i pojavljuje. Don Juan se za večerom pretvara da se obratio i povjerovao u Boga, no zbog svojeg licemjerja nestaje u paklenom ognju...

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE