Neostvareni susreti

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Fascinantni odnos i sudbine P.I. Čajkovskog i Nadežde von Mekk, inspirirali su baletnu fantaziju Ljiljanu Gvozdenović.
autorski tim funkcija
Nenad Fabijanićscenograf
Zlatko Mađarautor izbora glazbe
Petar Ivaniševićoblikovatelj zvuka
Mario Mišeasistent kostimografa
Dmitrij Rodikovbaletni majstor
Gorenka Žižić Jagarasistent produkcije
Petar Iljič Čajkovskiskladatelj
Ika Škomrljkostimograf
Andrei Izmestjevasistent koreografa
Miljenko Bengezoblikovatelj svjetla
Ljiljana Gvozdenovićkoreograf
Ljiljana Gvozdenovićredatelj
Ljiljana Gvozdenovićscenarist
Ljiljana Gvozdenovićautor izbora glazbe
izvođači uloge
Alan Albertoprijatelj P. I. Čajkovskog / Tango patetique / Apoteoza
Albina RahmatullinaSuđenica / Apoteoza
Aleksej Kuznjecovprijatelj P. I. Čajkovskog / Tango patetique / Apoteoza
Artjom ŽusovP. I. Čajkovski / Apoteoza
Daniel JagarPratioc mladenki / Tango patetique / Poloneza / Apoteoza
Elena NikolaevaNadežda Von Meck / Apoteoza
Eva KarpilovskaNadežda Von Meck / Apoteoza
Hazuki TomitaMladenka / Apoteoza
Igor GluškovPratioc mladenki / Tango patetique / Poloneza / Apoteoza
Jovana MirosavljevićMladenka / Apoteoza
Mario BuličićPratioc mladenki / Tango patetique / Poloneza / Apoteoza
Martin HammerPratioc mladenki / Tango patetique / Poloneza / Apoteoza
Monica DinoniMladenka / Apoteoza
Nikol MarčićMladenka / Apoteoza
Nikša De MarchiPratioc mladenki / Tango patetique / Poloneza / Apoteoza
Nonna ČičininaSuđenica / Apoteoza
Remus Dimacheprijatelj P. I. Čajkovskog / Tango patetique / Apoteoza
Romulus Dimacheprijatelj P. I. Čajkovskog / Tango patetique / Apoteoza
Sanja KaliternaMladenka / Apoteoza
Shunsuke AmmaP. I. Čajkovski / Apoteoza
Simona CaputoMladenka / Apoteoza
Yuki NakashimaMladenka / Apoteoza

Надежда Филаретовна фон Мекк ili Nadežda Filaretovna von Meck bila je jedna od najvećih mecena ruske umjetnosti, a premda je svojim narudžbama i donacijama potpomogla brojne skladatelje ostala je prvenstveno zapamćena po svom 13 godina dugom i vrlo kompleksnom odnosu sa Petrom Iljičem Čajkovskim.

Nadežda von Mekk udala se u 16 godini za 12 godina starijeg inžinjera Karla Otta Georga von Mecka, i rodila mu 18 djece od kojih je zrelu dob doživjelo njih 11.  Nakon prvih godina braka sustavno je nagovarala supruga da napusti državnu službu i posveti se projektiranju željezničkih pruga, što je on na koncu i učinio te tako postao bogataš.

Nadežda je pak značajan dio tog novca ulagala u potporu mladih glazbenika poput Nikolaja Rubinštajna ili Claude Debussya, angažiravši čak potonjeg i kao glazbenog učitelja svojoj djeci. No, od svih umjetnika koje je pomagala najintenzivniji i najznačajni odnos razvila je s P.I. Čajkovskim čijom je mecenom postala četiri godine nakon suprugove smrti.

Von Mekk je, fascinirana Čajkovskim, na njegovo uzdražavanmje trošila malo bogatstvo što mu je omogućilo da napusti mjesto predavača na konzervatoriju i u potpunosti se posveti skladanju. No, sve to von Mekk je uvjetovala jednim zahtjevom - da se njih dvoje nikad ne sretnu. Umjesto toga razmijenili su do 1890. više od 1200 pisama iz kojih moguće iščitati njihov izuzetno intenzivan i kompleksan odnos.

Potpora i to ponajmanje ona financijska (iako je veliki skladatelj bio čuven po svojoj financijskoj nekompetentnosti), bila je od ključnog značaja za Čajkovskog, pa ga je Von Mekk u nekoliko navrata doslovno nagovorila da se ne ostavlja skladanja ili da pak nastavi raditi na djelima koje su drugi kritičari - otpisali. Čajkovski joj je pak - zauzvrat - posvetio svoju 4. simfoniju, simbolički je tako ističući kao koautoricu.

Pred kraj života, von Mekk je - spletom cijelog niza okolnosti - od vlastite bolesti, do teške financijske situacije - odlučila prekinuti odnos sa Čajkovskim, ispričavši se - bankrotom. Preminula je samo dva mjeseca nakon njega.

Priča o skladatelju i njegovoj dobročiniteljici inspirirala je Ljiljanu Gvozdenović na stvaranje baletne fantazije Neostvareni susreti, a koja propituje da su se njih dvoje jednom ipak  sreli... Predstava je prema autoričinim riječima rađena u neoklasičnom stilu na glazbu, koja osim dvije iznimke, nije pisana za balet.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE