Komedija ismijava ljudske slabosti i mane, a škrtost je tema koju obrađuju pisci od antike do danas. Priču o škrtom starcu koji pronalazi blago i opsjednuto ga skriva sumnjajući u sve oko sebe, proslavio je rimski komediograf Plaut u svojoj Aululariji. Njome je inspirirao jednog od najpoznatijih francuskih pisaca, Molièrea, ali i našeg Držića koji piše komediju Skup.
Molièreova verzija donosi priču o starcu Harpagonu, gramzljivom i škrtom lihvaru, koji novac stavlja ispred sreće vlastite djece; sina Cleantea i kćeri Elise. Cleante je zaljubljen u siromašnu djevojku Marijanu koju Harpagon želi za sebe dok je sinu namijenio udovicu. I njegova kći Elise ima ljubavnih problema; zaljubljena je u Marijaninog brata Valerea, a otac je prisiljava da se uda za starog Anselma. Elise i Cleante uz pomoć Valerea i svojih vjernih slugu nastoje spriječiti nametnuta vjenčanja. Kroz brojne zabune, obrate u radnji i duhovite dijaloge pratimo odnose među likovima sve do očekivanog happy-enda u kojem svatko dobiva ono što je htio. Siromašni Marijana i Valere otkrivaju da im je otac bogati Anselmo koji pristaje platiti dvostruku svadbu. Cleante ženi Marijanu, Elisa se udaje za Valerea, a Harpagon, neizlječivi škrtac, dobiva natrag svoje blago.
Nakon uspješnog Turbo folka, Oliver Frljić ponovo režira u Rijeci. I ovoga puta smješta dramu u kontekst društvenih događaja u Hrvatskoj; Molièreovu komediju postavlja u riječkom brodogradilištu 3. maj, poznatom po brojnim sukobima oko privatizacije, gubitcima i državnim subvencijama.
Molière, iako omiljen kod publike, često je bio napadan zbog svojeg pisanja. Najpoznatija je zabrana njegovog Tartuffea zbog koje upućuje tri pisma kralju i moli za pomoć. Frljića, koji je prošle godine izazvao pravu buru u Splitu, tako zanima na koje kompromise su umjetnici kroz povijest i danas spremni pristati, kako bi se 'kralju svidjela komedija' te se planira uhvatiti u koštac s 'kraljem', zabranama i pravilima društveno prihvatljivog.
Očekuje li nas i ovoga ljeta kazališna oluja, pogledajte u Rijeci od 18. srpnja.